برگزاری جشنواره شهروندی پسماند و بازیافت با عنوان "زیستاک"

برگزاری جشنواره شهروندی پسماند و بازیافت با عنوان "زیستاک"

محمدرضا خالدی از برگزاری جشنواره شهروندی پسماند و بازیافت ویژه دانش آموزان مقاطع ابتدایی و دبیرستانی با عنوان "زیستاک" خبرداد و گفت: نخستین جشنواره آموزشی با موضوع پسماند و بازیافت در محورهای پنجگانه تفکیک از مبدٱ ، زباله روز، شیرابه، مدیریت کاهش پسماند و حذف نایلون برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: جشنواره شهروندی زیستاک فرایندی مردمی با رویکردی آموزشی است که مبنای حرکت خود را بر مشارکت مردمی در یادگیری اصول و حقوق شهروندی و غنی سازی ذهنی و رفتاری شهروندان، دانش آموزان و کارگزاران امور شهری قرار داده است و در نهایت از بین دانش آموزان منتخب njo زیست محیطی دانش آموزان با عنوان همیار پسماند و بازیافت شکل می‌گیرد.

خالدی مخاطبین این طرح را دانش آموزان ابتدایی و دبیرستانی عنوان و بیان کرد: این جشنواره از ابتدای بهمن به مدت ۱۸ روز توسط معاونت خدمات شهری شهرداری کاشان با همکاری اداره آموزش و پرورش کاشان و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار می‌شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان تصریح کرد: اجرای آموزش گروهی در قالب نمایش‌های شاد موزیکال ویژه دانش آموزان ابتدایی و جشنواره مهارت محور شامل ساخت الِمان‌های شهری و طراحی و ساخت گلدان با مواد بازیافتی، نگارگری دیوارهای شهری با موضوع شیرابه، مسابقه عکاسی از عناصر پسماند و بازیافت محله و گزارش خبری از وضعیت پسماند از موضوعات برگزاری این جشنواره است.

شایان ذکر است آثار ارسالی توسط داوران منتخب شهرداری و ادارات همکار بررسی و به آثار برگزیده جوایز نقدی و لوح جشنواره اعطا می‌‌شود.

گفتنی است شهروندان می توانند روند اجرایی جشنواره را بصورت مستقیم از رادیو کاشان پیپگیری کنند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات