پروژه زیرگذر در طلایی‌ترین زمان خود بعد از یک دهه طرح مطالعاتی اجرا شد

پروژه زیرگذر در طلایی‌ترین زمان خود بعد از یک دهه طرح مطالعاتی اجرا شد

رضا مقیسه در برنامه رادیویی #صبح_سیلک درباره پروژه زیرگذر گفت: این پروژه در طلایی ترین زمان خود بعد از یک دهه طرح مطالعاتی اجرا شد و اگر امروز بنا به برخی مخالفت‌ها به تعویق می افتاد آثار مخرب اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی زیادی را به مدیریت شهری و مردم کاشان تحمیل می‌کرد و این پروژه در شرایطی سخت‌تر با هزینه‌هایی به مراتب بیشتر اجرا می‌شد.

وی بیان کرد: وقتی یک پروژه مطرح می شود ابتدا یک نظریه فکری است، این نظریه در معرض مطالعات تخصصی قرار می‌گیرد و بعد از مراحل امکان سنجی، نیاز سنجی، ضرورت اجرا و تامین منابع مالی به مرحله اجرایی می‌رسد.

مدیر پروژه زیر گذر و نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با بیان اینکه پروژه در حال حاضر وارد به فاز خاک برداری نشده است، خاطر نشان کرد: تا پایان این پروژه باید۳۶ کیلومتر عملیات ستون سازی و حفاری انجام شود همچنین ۳۶۵ عدد شمع در طول مسیر باید حفاری و نصب شود که در بخش مسقف نقش ستون را نیز خواهد داشت.

مقیسه تصریح کرد: در مرحله خاک برداری بیش از ۴۵۶ هزار مترمکعب خاک برداری خواهیم داشت و در حوزه آرماتور بندی به هشت هزار و ۶۰۰تن میلگرد و سیمان نیاز داریم که تا امروز ۱۳۰۰ تن آن اجرا شده است، بعد از خاک برداری حدود ۳۶ هزار مترمربع نیز بستر سازی انجام خواهد شد همچنین بتن ریزی‌ها در کل پروژه ۷۷ هزار متر مکعب خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه خط قرمز اجرای این پروژه کمترین انسداد ترافیکی است، عنوان کرد: مسیرهای جایگزین معرفی شده و مردم کاشان می توانند از این مسیرها برای رفت آمد استفاده کنند.

نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ضمن قدردانی ازابتکار مدیریت شهری کاشان در اجرای این پروژه آن را گامی موثر و ماندگار برای مردم کاشان دانست و تاکید کرد: قرارگاه خاتم وام دار هیچ گروه و سازمانی نیست بلکه وام دار مردم است و بر اساس منافع مردم تلاش می‌کند.

وی تدابیر مدیریت شهری کاشان در خصوص رفع معارضات و همیاری و همکاری ادارات و سازمان‌ها برای تسهیل در روند اجرایی را امری مثال زدنی عنوان و تصریح کرد: فاز اول پروژه بهمن ماه سال ۹۹ و فاز دوم تا خرداد ماه ۱۴۰۰ به پایان خواهد رسید.

مقیسه با اشاره به اینکه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه 20 درصد است، از مردم خون گرم کاشان بابت صبوری که دارند تشکر کرد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات