تملک بیش از 60 هکتار زمین در محدوده شهری

تملک بیش از 60 هکتار زمین در محدوده شهری

شهردار کاشان گفت:برای نخستین بار در تاریخ 80 ساله شهرداری افزون بر 60 هکتار زمین در محدوده شهری با کاربری‌های مختلف فضای سبز، ورزشی، فرهنگی وخدماتی از طریق راه و شهرسازی استان اصفهان تملک شده است.

سعید ابریشمی‌راد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کاشان ضمن تسلیت اتفاقات اخیر نظیر عروج خونین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و نیز حادثه تلخ هواپیمای اوکراین، از انتقام سخت سپاه نسبت به اقدام جنایتکارانه آمریکا تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی با انواع تحریم‌ها، تهدیدها و فشارهای اقتصادی که با تمام وجود قابل لمس و درک است سعی در ناکارآمد جلوه دادن نظام و نهادهای حاکمیتی دارد، اما مردم مثل همیشه بر این فرضیه خط بطلان می‎کشند، گفت: در این شرایط سخت که تمام به اصطلاح ابرقدرت‌ها علیه ما هستند، در مقطعی قرار داریم که همه ما باید هوشیارانه شرایط را درک کرده و با مسئولیت‌پذیری بیشتر آحاد جامعه و تلاش مضاعف و بی‌وقفه مسئولان و ارائه خدمات موثر و گسترده از سوی نهادها به دنیا بگوییم توانمندتر، قدرتمندتر و استوارتر از گذشته هستیم.

شهردار کاشان، این کهن شهر را به عنوان نمونه این ایستادگی با وجود تمام مشکلات و چالش‌ها ذکر و عنوان کرد:اکنون در هر نقطه از شهر که نگاه می‌کنید، نقش پررنگ فعالیت‌ها و خدمات گسترده شهرداری را با هدف توزیع عادلانه و نسبی خدمات مبتنی بر رفع نیازهای اصلی مردم شاهد هستیم بطوریکه در حال حاضر بیش از 270 پروژه در بخش‌های مختلف عمرانی، خدماتی و فرهنگی اجتماعی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

ابریشمی‌راد به عمر 27 ماهه مدیریت شهری جدید اشاره و بیان کرد:در این مدت بیش از 140 هزار تن آسفالت در معابر شهری اجرا گردیده که بیش از یک و نیم میلیون متر مربع معبر را شامل می‌شود آن هم در شرایطی که با شوک افزایش چهار برابری قیمت قیر مواجه شدیم اما نه تنها خللی در فرآیند خدمت‌رسانی ایجاد نشد بلکه بهتر و بیشتر از گذشته استمرار یافت.

وی، همچنین با اشاره به اینکه تملک زمین از دشوار‌ترین اتفاقات و اولین گام و پیش نیاز شروع همه فعالیت‌های اجرایی است عنوان کرد: بیش از 100 پلاک در 20 نقطه گره ترافیکی با هزینه‌ای بالغ بر 60 میلیارد تومان تملک و آزادسازی شده که از آن جمله می‌توان به خیابان‌های سلمان فارسی و شهیدان بخشی، کوی‌های قدمگاه، تقدیسی و شفاهی و نیز محلات مختلف شهر در محدوده فین، لتحر، طاهرآباد و سایر نقاط و از همه مهمتر آزادسازی محدوده پروژه زیرگذر در قطب راوندی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: به منظور اجرای پروژه زیر گذر ناچار به اجرای مسیرهای جایگزین انحراف ترافیکی بودیم که در همین راستا دو محور جمعا به طول سه کیلومتر با بیش از 110 هزار متر مربع آزادسازی و تملک گردید شامل محور 52 متری امتداد میدان نوش‌آباد به محور شهید علی تبار با طول بیش از 1300 متر و احداث محور حکمت 69 با طول حدود دو کیلومتر و با عرض بیش از 30 متر؛ اجرای همین دو محور خود برای یک دوره مدیریتی به تنهایی کاری قابل تحسین است که به لطف الهی، حمایت شهروندان و تلاش همکاران میسر گردید.

ابریشمی‌راد، آزادسازی ادامه محور شهید معمار را نیز بعد از ده‌ها سال به عنوان یک اتفاق بی‌نظیر یاد کرد و گفت: در طول این مدت 27 ماه مجموع ارزش ریالی املاک آزادسازی شده در معابر جدید و پیش بینی شده در طرح‌های مصوب بالغ بر 300 میلیارد تومان است.

وی، در ادامه با اشاره به گذشت 16 هفته از طرح چلچراغ توسعه، تصریح کرد: تا کنون بالغ بر 80 میلیارد تومان انواع پروژها شامل بیش از 42 معبر چندین زمین چمن مصنوعی و فضاهای فرهنگی، ورزشی، پل‌های عابر پیاده و پل موتورسوار و ...... به بهره‌برداری رسیده است.

شهردار کاشان، همچنین با اشاره به ادامه اجرای پروژه زیرگذر، پیشرفت 20 درصدی این پروژه را خاطرنشان کرد و گفت: این پروژه، طبق جدول زمان‌بندی، حتی جلوتر از آن و با سرعت در حال انجام است.

ابریشمی‌‎راد، از تصویب کمیته نامگذاری برای اختصاص نام «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» به پروژه زیرگذر نیز خبر داد و افزود: امید است این تصمیم با تأیید شورای محترم اسلامی شهر اجرایی شود البته بلوار شهید خادمی همچنان به نام این شهید بزرگوار کاشانی مزین خواهد بود.


وی، به پرداخت مستمر حقوق کارکنان شهرداری به صورت هر ماه علاوه بر اجرای پروژه‌های متعدد و مهم نیز اشاره کرد و آن را بیانگر اهتمام شهرداری برای انجام تعهدات توأمان خود نسبت به خانواده بزرگ خویش و شهروندان دانست.

شهردار کاشان، بر رقم زدن بهترین اتفاقات برای شهر به عنوان عزم جدی شهرداری تأکید و در خصوص پروژه‌های پیش رو بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین زیرساخت و مجموعه فرهنگی در خیابان کارگر و همچنین بزرگ‌ترین سالن ورزشی در مسکن مهر نمونه‌هایی از نگاه بلند و برنامه‌های اساسی مدیریت شهری برای توسعه همه جانبه و عادلانه کاشان بزرگ است.

ابریشمی‌راد همچنین از کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین پارک شهری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: تملک و اختصاص 200 هزار متر مربع اراضی دولتی در ورودی بلوار الهیه در این زمینه صورت گرفته است.

وی با تأکید بر وحدت و انسجام برای پیمودن مسیر خدمت رسانی تصریح کرد:در حالی که اعضای خانواده بزرگ شهرداری با تمام توان علیرغم همه مشکلات در گستره وسیع خدمت‌رسانی می‌‎کنند مایه اندوه و تأسف است که برخی ناآگاهانه در مسیر ارائه خدمت سنگ‌اندازی می‌کنند.

سکاندار مدیریت شهری کاشان، تشکیل مجالس مشورتی و اجرای طرح معتمدین در محلات و نواحی برای نهادینه کردن مفهوم «مشارکت‌پذیری»، را یادآور شد و بر تحقق و تقویت «شفافیت» به عنوان گام دوم مدیریت مشارکتی تأکید کرد.

وی افزود: راه‌اندازی سامانه دیدبان خدمت، حرکتی در این مسیر است و برای نخستین بار امکان تصویر کاملا شفاف از عملکرد شهرداری در آن تحقق می‌یابد که تمامی مردم شهر با دسترسی به آن می‌توانند فعالیت‌ مدیریت شهری را به هنگام رصد و بر آن نظارت کنند.

ابریشمی‌راد در پایان از تعامل و همراهی تمام دستگاه‌ها و نهادها به ویژه فرمانداری، نیروی انتظامی، شورای اسلامی شهر و... در زمینه اجرای پروژه‌های شهری و ارائه خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان تقدیر کرد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات