بیش از 9 هزار مترمربع بتن‌ریزی در سطح معابر فرعی منطقه دو

بیش از 9 هزار مترمربع بتن‌ریزی در سطح معابر فرعی منطقه دو

احمد شاه‌بالایی با بیان اینکه برای نخستین بار اجرای طرح جایگزینی بتن به جای آسفالت را در سطح معابر فرعی منطقه دو با این حجم و مقدار شاهد هستیم، افزود: با توجه به افزایش قیمت محصولات نفتی بویژه قیر برای نخستین بار در منطقه دو، اجرای بتن در معابر فرعی جایگزین آسفالت گردید.

وی تصریح کرد: طرح جایگزینی بتن به جای آسفالت در چند ماه گذشته مورد آزمایش قرار گرفت و با توجه به مزایای آن اجرا شد.

مدیر منطقه دو شهرداری کاشان، مزایای اجرای این طرح را تجانس مناسب با زیرسازی (به علت تجانس با خاک)، مقاومت خوب حرارتی در نوسانات حرارتی شب و روز و در طول سال،کاهش هزینه آن نسبت به آسفالت، دوام و ماندگاری چند برابری و قابلیت ترمیم آسان آن عنوان کرد.

شاه‌بالایی خاطرنشان کرد: هزینه آسفالت در حال حاضر590 هزار ریال در هر متر مربع است که با توجه به هزینه بتن که هر مترمربع آن450 هزار ریال بوده از لحاظ اقتصادی و شرایط فعلی مقرون به صرفه‌تر است.

وی در ادامه عمر مفید و بیشتر بتن نسبت به آسفالت، عدم امکان هرگونه تخریب بدون مجوز، عدم نشست موضعی، زیبایی، صرفه اقتصادی و در دسترس بودن را از دیگر مزایای این طرح ذکر کرد.

به گفته وی، شبنم 18و معابر فرعی آن واقع در فازدو ناجی‌آباد، شمشاد 7، اطراف بوستان‌های جنب دانشگاه علمی کاربردی، پونه 5، انتهای 16متری قیومی جنب مدرسه لاجوردی را از جمله معابری به شمار می‌رود که بتن‌ریزی درآن انجام شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری کاشان در پایان رضایت‌مندی شهروندان را سرمایه و تکیه‌گاهی برای شهرداری منطقه دانست و گفت: تلاش مجموعه شهرداری منطقه بر این است که درکوتاه‌ترین بازه زمانی با اتمام عملیات پروژه‌های عمرانی و خدماتی در دست اقدام، موجبات خشنودی همشهریان را فراهم کند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات