دوره آزمون وخطای هنرهای شهری جای خود را به اجرای ضوابط قانونمند داده است

استاد برجسته و داور هنرهای تجسمی کشور: دوره آزمون و خطای هنرهای شهری جای خود را به اجرای ضوابط قانونمند داده است

معاون سیما و منظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان:برای اجرای هنرهای شهری هنرمندان زبده و ایده‌های خلاقانه را با دقت انتخاب می‌کنیم

بهترین داوران کشور بر هنرهای شهری هنرمندان، داوری خواهند کرد

استاد برجسته و داور هنرهای تجسمی کشور گفت: هم اکنون دوره آزمون و خطای هنرهای شهری جای خود را به اجرای ضوابط قانونمند داده است و ما به دوره‌ای رسیدیم که قوانینی در این زمینه نوشته و تکنیک‌های هنر شهری نیز شناخته شده است

محسن ناصریان از اساتید برجسته هنرهای تجسمی و از داوران برجسته کشور در رشته هنرهای شهری در حاشیه برگزاری ورک‌ شاپ هنرهای شهری که با حضور هنرمندان و دیگر اساتید برجسته کشور و استان کرمان در شهرداری کرمان برگزار شد؛ در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان آنلاین گفت: چندی پیش شهرداری کرمان اعلام کرد که در مورد خلق آثار ماندگار شهری قصد دارد اقدامی انجام دهد؛ بنابراین با دعوت سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری، جهت آموزش و همچنین داوری به کرمان آمدم.

وی افزود: مسئولان شهرداری فضایی را فراهم کردند که هنرجویان طی برنامه‌ی سه روزه‌ای که برای آنها در نظر گرفتیم، تکنیک‌ها و آثار ماندگار با مواد مختلف از جمله بتن، کاشی و فلز که طول عمر بیشتری دارند را فرا بگیرند.

ناصریان ادامه داد: در این ورک شاپ از مرحله ایده، طرح تا اجرا با هم کار کردیم و الان روز سوم و ارایه نتیجه کار است.

وی اقدام شهرداری و دعوت از هنرمندان را در خور تحسین دانست و گفت: متاسفانه مدتی در اقصی نقاط شهرهای کشور در کنار کارهای خوب هنری، بعضی از هنرهای شهری با آزمون و خطا جلو برده می‌شده است اما هم اکنون به دوره ای رسیدیم که قوانینی دراین زمینه نوشته و تکنیک های هنر شهری نیز شناخته شده است.

این استاد برجسته رشته نقاشی و مجسمه سازی ادامه داد: خوشحال هستم که شهرداری کرمان به صورت تخصصی به این موضوع پرداخته است و در این زمینه برگزاری ورک شاپ بسیار مفید و سودمند بوده است زیرا فرصتی ایجاد کرد تا اطلاعات و تجربه‌های اجرایی ما در شهر تهران به مدیران سازمان زیبا سازی فضای شهری منتقل شود و هنرمندان کرمانی نیز تجربه های بیشتری به دست آورند.

معاون سیما و منظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان نیز در حاشیه ورک شاپ هنرهای شهری گفت: طی فراخوان ارایه شده، بهترین داوران کشور بر آثار هنر شهری هنرمندان داوری خواهند کرد زیرا قصد داریم برای اجرای هنرهای شهری در کرمان، هنرمندان زبده و ایده‌های خلاقانه و اصولی را با دقت انتخاب کنیم.

عماد محسنی تکلو در حاشیه برگزاری ورک‌شاپ هنرهای شهری که با حضور هنرمندان و اساتید برجسته کشور در شهرداری کرمان برگزار شد؛ در گفت وگو با خبرنگار کرمان آنلاین از اعلام فراخوانی در زمینه‌ی هنرهای شهری خبر داد و افزود: کارهای زیادی به دستمان رسیده است لذا برای اطمینان بیشتر از انتخاب کارهای خوب هنری، از بهترین داورها برای داوری دعوت کردیم و تاکید داشتیم تا داورانی از خارج از شهر کرمان نیز حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: داوران بومی شهر کرمان هر چند فضا و هنرمندان شهر را بهتر می‌شناسند اما داورانی که بیرون از شهر هستند با دید بازتر می‌توانند افق دیدگاه ما را هم توسعه دهند.

محسنی تکلو با اشاره به این که در زمینه اجرای هنرهای شهری به چند موضوع مهم باید توجه شود؛ خاطرنشان کرد: اصل مهم این است که هنرمندان زبده و متخصصی داشته باشیم تا از لحاظ سپردن کارهای هنری در محیط شهری، خیالمان راحت باشد که از لحاظ تکنیک، ایده و اجرا کارهای خوبی به شهر اضافه می کنند.

وی تاکید کرد: فضای شهری فضایی عمومی است و به دلیل حضور مداوم مردم، حساسیت بالایی دارد بنابراین درست نیست کاری در فضای شهری ارایه و بعد از مدتی به دلیل عیوب فراوان برداشته شود، زیرا تبعات اجتماعی زیادی به دنبال دارد.

محسنی تکلو خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید دقت داشته باشیم تا هنرمندانی را انتخاب کنیم که زبده و آگاه باشند و کارهایی را گزینش کنیم که ایده‌هایی دقیق، درست و اصولی داشته و در شهر اجرایی می‌شوند.

معاون سیما و منظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان یادآورشد: برای برنامه ریزی در راستای این دو هدف و همچنین کارهای آخر سال، فراخوانی را منتشر کردیم که در این فراخوان 1400 کار هنری دستمان رسیده است.

وی افزود: این میزان کار ارایه شده نسبت به سال گذشته، افزایش قابل توجهی داشته که نشان دهنده‌ی استقبال خوب هنرمندان از فراخوان بوده است.

محسنی تکلو، هدف از برگزاری این ورک شاپ را کمک به هنرمندان کرمانی عنوان کرد و گفت: با برگزاری این ورک شاپ، در این فرصت سه روزه با حضور اساتید برجسته‌ای چون آقایان شعیبی و ناصریان که از بهترین داوران و اساتید کشور هستند، هنرمندان حاضر در کرمان تکنیک‌ها و کارهای جدید را یاد گرفته و هنر خود را در زمینه کارهای نقش برجسته و نقاشی ارتقا می‌دهند.

وی با اشاره به این که «خانه هنرهای شهری» در فضای ساختمان شهرداری برای اجرای ورک شاپ انتخاب شده است؛ گفت: شهردار از تجهیز سالن و گالری حمایت کردند تا فضای خوبی در اختیار هنرمندان قرار گیرد و دراین فرصت آموزشی و زیر نظر اساتید برجسته کشور ،احتمال موفقیت هنرمندان کرمانی در فراخوان افزایش یابد.

مهدیه جعفری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات