در حوزه شهر دوستدار کودک باید به سمت فعالیت‌های عملیاتی و کاربردی برویم

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان:

در حوزه شهر دوستدار کودک باید به سمت فعالیت‌های عملیاتی و کاربردی برویم

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان گفت: در حوزه شهر دوستدار کودک باید به سمت فعالیت‌های عملیاتی و کاربردی برویم و پیوستن به «شهر دوستدار کودک» بهانه‌ای جهت ایجاد بستر مناسب برای حضور و مشارکت کودکان و اعطای حقوق شهروندای به کودکان است.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید lori dar shahr dostdar kodak.jpeg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahr dostdarkodak1.jpeg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahrdar dar shahr dostdar kodak.jpeg

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، زهرا لری در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری «شهر دوستدار کودک»، افزود: پیوستن به شهرهای دوستدار کودک، رویداد بزرگی است که در شهر کرمان در حال شکل گیری است و فضایی بوجود می‌آورد که کودکان بتوانند به همراه خانواده از امکانات و زیرساخت های شکل گرفته در شهرها، استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به دوران کودکی که مهم‌ترین زمان رشد و تکامل کودکان است، تصریح کرد: اگر نتوانیم در بحث احقاق حقوق کودکان خوب عمل کنیم، در آینده با مشکلات متعددی در جامعه مواجه می شویم بنابراین باید در حوزه کودکان برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.

لری در ادامه، راه اندازی فرهنگسرای کودک که در دستور کار شهرداری قرار دارد را اقدامی در این راستا برشمرد و افزود: خوشبختانه برنامه های خوبی در حوزه کودک در حال انجام است و امیدواریم در آینده شاهد موفقیت های بیشتری در این حوزه باشیم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرمان نیز در این نشست، گفت: در راستای احقاق حقوق کودکان سعی داریم با کمک ارگان های ذی‌ربط و سایر سازمان ها و معاونت های زیرمجموعه شهرداری در جهت تحقق رسیدن به شهر دوستدار کودک گام برداریم.

مریم ایلاقی حسینی با اشاره به اینکه شهر دوستدار کودک، شهری است که نیازهای کودکان را در کانون توجه قرار داده است، افزود: در این راستا سعی بر توسعه، مناسب سازی و بسترسازی از منظر کالبدی و اجتماعی شهر برای فعالیت کودکان است تا آنها نیز مانند سایر شهروندان، منطبق با نیازهایشان بتوانند در شهر زندگی کنند.

وی بر ضرورت تشکیل کارگروه های تخصصی در این حوزه تاکید کرد و گفت: امیدواریم در برنامه های آتی ستاد، این اتفاق بیفتد و اقدامات خوبی در این حوزه صورت گیرد.

مریم ایرانمنش

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات