بودجه منطقه 11 را تا 100 ميليارد تومان افزايش مي‌دهيم

بودجه منطقه 11 را تا 100 ميليارد تومان افزايش مي‌دهيم

به گزارش خبرنگار ايمنا ، «قدرت الله نوروزي» شهردار اصفهان در هشتمين ملاقات مردمي در منطقه 11 اصفهان اظهار كرد: امروز 60 سال است كه رهنان به عنوان شهر شناخته شده، سال 1340 رهنان عنوان «شهر» به خود گرفت و از 16 سال پيش به اصفهان ملحق شد و به عنوان منطقه 11 به حيات خود ادامه داد.

وي با بيان اينكه شهر رهنان در دوران پيروزي انقلاب و جنگ تحميلي 500 شهيد را تقديم انقلاب كرده و 700 نفر جانباز و 50 نفر آزاده دارد، افزود: رهنان در جبهه هاي جنگ يك لشكر نيرو داشته كه 500 نفر آنها شهيد شده اند.

شهردار اصفهان ادامه داد: نگاه به رهنان بايد متفاوت باشد؛ مردم رهنان با زحمت زندگي كرده‌اند و در تاريخ رهنان مردان برجسته و مردماني شريف بوده است كه خدمت آنها بار مسئوليت مسئولان را مضاعف مي‌كند.

وي با بيان اينكه جمعيت حاضر در اين جلسه 90 نفر است كه اگر افراد غير بومي را از آنها كم كنيم، به عدد 60 نفر از معتمدان رهنان مي‌رسيم، جمعيت رهنان نيز 60 هزار نفر است و اين آمار گوياي آن بوده كه هر معتمد نماينده هزار نفر از ساكنان رهنان است.

نوروزي افزود: معتمدان از زنان و مردان هركدام به نمايندگي هزار نفر در جلسه امروز حضور دارند كه اين سرمايه بزرگي است و از هر بودجه‌اي قوي‌تر خواهد بود چراكه مي‌تواند مشاركت را افزايش دهد، البته بايد زمينه كار فراهم شود.

وي تصريح كرد: آمده‌ايم براي گفت و گو تا امور را با اميد پيش ببريم زيرا با اميدواري و وارد شدن ايثارگرانه به ميدان فعاليت از تمام موانع عبور خواهيم كرد.

شهردار اصفهان با تأكيد بر اينكه امروز با حضور 60 نفر معتمد رهنان شوراي معتمدان محلي را در اين منطقه پايه ريزي مي‌كنيم، گفت: سومين شوراي معتمدان منطقه‌اي كه تاكنون در دو منطقه شهرداري تشكيل شده، امروز در رهنان رقم خواهد خورد.

وي افزود: به خاطر حفظ هويت از «رهنان» سخن مي گوييم، اما براي انجام كار، تقسيم بودجه، توسعه، عمران و آباداني منطقه 11 شهرداري اصفهان عنوان مي‌كنيم.

نوروزي با بيان اينكه بايد به شهر يكپارچه نگاه شود، افزود: نمي توان 15 سالن اجلاس يا وزرشگاه بزرگ، دانشگاه يا بيمارستان داشته باشيم بلكه بايد با كار علمي دقيق امكان سنجي كنيم و به اين موضوع توجه داشته باشيم كه كدام پروژه در چه نقطه‌اي از شهر احداث شود تا دسترسي مردم به امكانات راحت تر باشد.

وي گفت: برخي از نيازها شهري است و بايد در هر جايي كه مناسب باشد و امكان دسترسي همگان فراهم است، احداث شود.

شهردار اصفهان با بيان اينكه نيازهاي محلي شهروندان بايد تأمين شود، تصريح كرد: نمي‌توان گفت نقطه‌اي از شهر مدرسه نداشته باشد، هرچند متولي آن دستگاه بزرگي همچون آموزش و پرورش است؛ همچنين نمي توان گفت ورزشگاهي در محله اي وجود نداشته باشد هرچند متولي آن اداره ورزش و جوانان است، اما بار سنگين را فقط به دوش شهرداري انداختن شايسته نيست و همه دستگاه مربوطه بايد براي انجام وظايف خود به ميدان عمل بيايند.

وي ادامه داد: در حال حاضر چندين دستگاه متولي امور فرهنگي هستند به راستي چقدر از بودجه‌هاي فرهنگي به تكايا و مساجد تخصيص يافته و چه ميزان از آن در رهنان هزينه مي‌شود؟

نوروزي تأكيد كرد: هيچ كجا نبايد به خاطر بودجه كشوري دچار محروميت شود و آنچه كه در نظر گرفته شده، در جاي ديگري خرج شود.

وي تصريح كرد: بايد نسبت به تكريم مردم و رعايت حقوق شهروندي حساس باشيم، به همين دليل هر روز دايره وظايف شهرداري را گسترده تر مي‌كنيم زيرا اين دستگاه مي‌تواند بهتر از همه جا خدمت رساني كند.

شهردار اصفهان ادامه داد: برخي امكانات بايد متعلق به همه شهر شود چرا كه محلي نيست و در واقع فراشهري و فرامنطقه اي است كه نمونه بارز آن پروژه‌هاي مترو، حلقه حفاظتي شهر، سالن اجلاس و نمايشگاه بزرگ اصفهان است.

وي با بيان اينكه بزرگراه‌هاي شهر بايد به گونه‌اي ساخته شود كه بيشترين امكانات را براي بيشترين مردم فراهم كند، تأكيد كرد: تحقق اين مهم نياز به كار كارشناسي دارد، بايد مطالعات لازم انجام شود.

نوروزي با بيان اينكه بيشترين وقت كارشناسان صرف مطالعه پروژه‌ها مي‌شود، گفت: بنابراين كسي نگران نباشد كه تي.بي.ام از كجا حفاري تونل مترو را انجام مي‌دهد چرا كه اين موضوع به معناي فراموشي ساير نقاط شهر نيست.

نگاه شهرداري عدالت فضايي در شهر است

وي افزود: نگاه شهرداري عدالت فضايي در شهر است و بايد برابري واقعي در شهر ايجاد شود.

شهردار اصفهان با بيان اينكه بايد در شهر دسترسي‌ها را آسان، راه‌ها را هموار و زيرساخت‌ها را فراهم كرد، اظهار كرد: بايد افق ديد جديدتري به مسايل داشته باشيم تا بتوانيم مجموعه دو ميليون و 200 هزارنفري جمعيت شهر را اداره كنيم هرچند كه هر روز 14 ميليون نفر در اين شهر تردد مي كنند چرا كه مراكز بسياري از فعاليت ها در اصفهان قرار دارد.

وي ادامه داد: رهنان بايد به كمك اصفهان بيايد چرا كه اصفهان و رهنان درهم آميخته شده است.

نوروزي با تأكيد بر اينكه اصفهان بايد بيش از هميشه در تمام امور بدرخشد، تأكيد كرد: بايد زيرساخت قوي تر، راه‌ها هموارتر و امكانات آموزشي افزايش يابد و آنچه كه به عنوان امكانات محلي از آن ياد مي شود با همفكري ارتقاء يابد.

وي خطاب به معتمدان محلي منطقه 11 گفت: شما بهتر رهنان را مي شناسيد چرا كه تجزيه شده مسائل را درك مي كنيد.

رهنان هنوز ريشه و اصالت خود را نگه داشته است

شهردار اصفهان اظهار كرد: رهنان هويت كمتر دست خورده و اصالت ديرينه دارد به همين علت اين منطقه توسعه يافته هنوز ريشه و اصالت خود را نگه داشته است.

وي با بيان اينكه در رهنان مي توان به خوبي تعامل و گفت وگو كرد، افزود: درصدد تشكيل 15 شوراي محلي در شهر هستيم و از مجموع آنها يك شوراي كلي را تشكيل خواهيم داد.

نوروزي با بيان اينكه حمام تاريخي رهنان به عنوان سومين حمام تاريخي جهان قطب گردشگري رهنان به شمار مي‌رود، گفت: اين مهم مي تواند به عنوان يك دستاورد تاريخي و ميراثي معرفي شود.

وي تصريح كرد: زيرساخت هاي لازم در محله‌هاي رهنان بايد فراهم شود كه در اين راستا ابزار فعاليت را بايد فراهم كرد كه البته همت والاي مردم لازمه اصلي انجام فعاليت‌ها است.

شهردار اصفهان با اشاره به تقديم لايحه بودجه شهرداري اصفهان به شوراي شهر در روز يكشنبه هفته جاري گفت: ظرف سه سال بودجه شهرداري اصفهان را تا 90 درصد افزايش داديم و لايحه بودجه شش هزار ميليارد توماني سال 99 شهرداري اصفهان را تقديم شوراي شهر كرديم.

وي با بيان اينكه بودجه 37 ميليارد توماني رهنان در سال جاري را براي سال آينده افزايش چشمگيري خواهيم داد، تصريح كرد: 18 ميليارد تومان در بودجه 99 به عنوان منطقه كم برخوردار و 40 ميليارد تومان تحت عنوان محرك توسعه ظهرآبادي و خيابان 45 متري پرتمان در نظر گرفته شده و بودجه منطقه 11 را تا 100 ميليارد تومان افزايش مي دهيم تا زيرساخت هاي منطقه را آباد كنيم.

نوروزي با بيان اينكه شهرداري اصفهان در صدد است با مصوبات شوراي شهر اقدامات خوبي انجام دهد، گفت: اگر شهرداري اصفهان سال گذشته در زمينه تحقق بودجه در جايگاه نخست كشور قرار گرفت، بودجه سال گذشته آن 37 درصد اضافه و امسال نيز آن را 25 درصد افزايش داده و ظرف سه سال 90 درصد افزايش بودجه داشته است، در واقع بودجه شهرداري اصفهان در 100 سال به دو هزار و 750 ميليارد تومان رسيده، اما در سه سال اخير با همراهي شوراي اسلامي شهر اين ميزان به شش هزار ميليارد تومان افزايش يافته است.

شهردار اصفهان با بيان اينكه فعاليت در اين شرايط سخت اقتصادي بسيار دشوار است، اظهار اميدواري كرد: در اين منطقه به زودي سفرخانه سنتي، طبيب خانه، غريب‌خانه، سفره‌خانه سنتي، محلي براي اسكان موقت گردشگران در رهنان راه اندازي شود.

رهنان بايد به يك مركز گردشگري تبديل شود

وي با بيان اينكه امروزه بستني رهنان نه تنها در ايران بلكه خارج از كشور نام آشنا است، تاكيد كرد: بايد باغ بستني، باغ گياهان دارويي، هتل و رستوران، كارگاه هاي صنايع دستي در رهنان ايجاد و مشكلات رفع شود.

وي با بيان اينكه رهنان با وجود سابقه تاريخي بايد به يك مركز گردشگري تبديل شود، تأكيد كرد: معتمدان يقين داشته باشند كه مجموعه حاضر در اين جلسه آمده‌اند تا حرف‌هاي آنها را بشنوند و راهكار لازم براي رفع مشكلات را پيدا كنند، دردهاي شما را از زبان شما بشنوند تا شاهد رونق شهر و زندگي بهتر براي مردم، داشتن آب شرب سالم اتفاق افتد.

شهردار اصفهان ابراز اميدواري كرد: در كميسيون ماده پنج پروژه شهاب و موارد ديگر تصويب و به نتيجه برسد و بافت فرسوده لينجير نيز به بافت آبادي تبديل و احياء شود و شاهد باشيم كه هيچ رهناني الحاق رهنان به اصفهان را موجب ضرر نداند و هر روز شاهد شكوفايي هرچه بيشتر رهنان باشيم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات