بودجه 99 شهرداري اصفهان حدود 6 هزار ميليارد تومان است

بودجه 99 شهرداري اصفهان حدود 6 هزار ميليارد تومان است

به گزارش خبرنگار ايمنا ، قدرت‌الله نوروزي در يكصد و دهمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر اصفهان و پس از تقديم لايحه بودجه سال 99 شهرداري اصفهان به شوراي شهر اظهار كرد: شهرداري اصفهان از نخستين شهرداري‌هاي كشور است كه بودجه را پيش از موعد مقرر تقديم شوراي شهر كرده است.

وي ادامه داد: از كاركنان بخش برنامه‌ريزي و بودجه شهرداري كه با برنامه‌ريزي و استفاده از فناوري‌هاي نوين و شاخص‌هاي بودجه ريزي نوين و بر اساس ابلاغ وزارت كشور اين بودجه را تدوين كردند، قدرداني مي‌كنم.

شهردار اصفهان با بيان اينكه بودجه سال 98 شهرداري اصفهان در شرايط خاص تدوين و سعي داشتيم اين بودجه كه با افزايش خوبي تدوين شده بود، محقق شود، ادامه داد: بر اين اساس در شش ماهه اول امسال 50 درصد بودجه را تحقق بخشيديم و در نيمه دوم نيز تاكنون 17 درصد بودجه محقق شده است.

تحقق 67 درصد بودجه 98

وي با بيان اينكه تاكنون در مجموع 67 درصد بودجه سال 98 شهرداري اصفهان محقق شده است، تصريح كرد: شهرداري‌هاي مناطق تاكنون 75 درصد بودجه خود را محقق كرده و پنج درصد از برنامه‌ريزي عقب هستند.

نوروزي با بيان اينكه شهرداري مركزي نيز تاكنون 58 درصد بودجه تدوين شده را محقق ساخته است، گفت: بايد توجه داشت كه در سال گذشته در زمان افزايش بودجه 200 ميليارد تومان اوراق مازاد بر برابر را بر عهده شهرداري مركزي گذاشتيم، كه هنوز اين بودجه محقق نشده است.

وي با بيان اينكه سال گذشته در بودجه دولت هشت هزار ميليارد تومان اوراق مشاركت براي شهرداري‌ها پيش بيني شده بود كه از اين ميزان دو هزار و 500 ميليارد تومان به چهار شهر مشهد، شيراز، قم و تهران براي امور حرم‌هاي مطهر تخصيص يافت، ادامه داد: مابقي اين بودجه بين ديگر كلانشهرها توزيع شد كه شهرداري اصفهان توانست از اين ميزان 700 ميليارد تومان اوراق مشاركت دريافت كند و 200 ميليارد تومان ديگر بايد دريافت شود.

شهردار اصفهان با بيان اينكه البته در بودجه سال 99 دولت اين هشت هزار ميليارد تومان به پنج هزار ميليارد تومان كاهش يافته و هنوز چهار شهر براي دريافت اين اوراق باقي است، افزود: در جلسه اخير كلانشهرها در يزد خواستار بازگشت اين اوراق به هشت هزار ميليارد تومان شديم و در اين زمينه نيازمند همكاري و توجه نمايندگان مجلس و سازمان برنامه و بودجه هستيم.

دنبال دريافت اوراق مشاركت براي طرح توسعه حرم زينبيه هستيم

وي با بيان اينكه شهرداري اصفهان به دنبال دريافت اوراق مشاركت براي طرح توسعه حرم زينبيه است، اظهار اميدواري كرد اين امر هر چه زودتر محقق شود چرا كه اقدامات زيادي صورت گرفته و مكاتباتي نيز انجام شده است.

نوروزي با بيان اينكه در نيمه دوم امسال و پس از اتفاقات آبان ماه، شهرداري اصفهان شاهد چالش‌هاي زيادي شد، افزود: سرعت عمل شهرداري در اين زمينه كم شد و شرايط اقتصادي و ركود نيز در اين زمينه آزار دهنده بود.

وي با بيان اينكه همت والاي مديران شهرداري و حمايت شوراي شهر بيانگر تحقق 90 درصدي بودجه خواهد بود، ادامه داد: در اين زمينه پيگيري‌هاي جدي در دستور كار است و اميدواريم كه اين هدف محقق شود.

شهردار اصفهان با بيان اينكه در بودجه سال 99 شهرداري اصفهان با تغيير و اصلاح ساختار بودجه ريزي شروع كرديم، اضافه كرد: اين امر بر اساس ابلاغ وزارت كشور انجام شد و حركت به سمت استقرار بودجه ريزي مبتني بر عملكرد است.

وي با بيان اينكه دنبال حركت صحيح براي تحقق بودجه‌ها هستيم، ادامه داد: در سال جاري بودجه سازمان‌ها و شهرداري‌هاي اصفهان يكپارچه شد و تنها يك بودجه به شورا ارائه شده و اميدواريم در همين قالب نيز تصويب شود.

نوروزي با بيان اينكه در راستاي منطقي سازي و ارتباط دقيق بين برنامه‌ريزي و بودجه هستيم، افزود: براي مناطق محروم از واژه مناطق كمتر برخوردار استفاده كرديم و اين مناطق را در بودجه در دستور كار قرار داده‌ايم و سعي بر ايجاد زيرساخت‌ها در اين مناطق داريم تا سياست عدالت فضايي در شهر ايجاد شود.

عدالت فضايي در دستور كار بودجه 99 است

وي با بيان اينكه همگرايي سرانه‌هاي عمراني مناطق 15 گانه را به منظور عدالت فضايي افزايش داده‌ايم، تصريح كرد: تمركز بر روي تكميل پروژه‌هاي نيمه تمام در دستور كار است، پاسداري از سرمايه‌هاي اصفهان را در دستور كار داريم و تمام تلاش خود را به كار گرفته‌ايم پروژه‌هاي نيمه تمام را به سرانجام برسانيم.

نوروزي با بيان اينكه براي اجراي پروژه‌ها و همه اقدامات از ظرفيت بخش خصوصي بيشتر استفاده مي‌كنيم، گفت: پروژه‌هاي محرك توسعه را در بودجه سال 99 در دستور كار قرار داده‌ايم تا شاهد مشاركت همگاني در امر توسعه شهري باشيم.

وي با بيان اينكه در سال 95 بودجه شهرداري دو هزار و 650 ميليارد تومان، در سال 96 دو هزار و 750 ميليارد تومان، در سال 97 سه هزار ميليارد تومان، در سال 98 چهار هزار و 100 ميليارد تومان و در سال جاري اين بودجه به پنح هزار و 120 ميليارد تومان رسيده است، تصريح كرد: طي سه سال گذشته بودجه 86 درصد افزايش يافته كه اين تحول بزرگي در تدوين بودجه و جذب سرمايه براي شهر بوده است.

شهردار اصفهان با بيان اينكه اميدوايم در سال 1400 شاهد افزايش صد درصدي بودجه با توجه به بازه زماني پنج ساله باشيم، ادامه داد: بودجه سال 99 در قالب چند عنوان پروژه‌هاي شاخص عمراني يا همان پروژه‌هاي فراشهري به ميزان 40 درصد بودجه، پروژه فرامنطقه‌اي 9 درصد، پروژه منطقه‌اي پنج درصد، بودجه جاري 29 درصد و اعتبارات مستمر شهرداري نيز 12 درصد از بودجه را به خود اختصاص داده است.

وي با بيان اينكه در لايحه بودجه سال 99 شهرداري اصفهان 29 درصد جاري و 71 درصد عمراني ديده شده است، افزود: همچنين بايد توجه داشت كه درآمدها و منابع سازمان‌هاي شهرداري در اين بخش ديده شده است، در مجموع درآمدهاي عملياتي اين بخش‌ها و كمك‌هاي دولتي و منابع تعهداتي در مجموع 792 ميليارد تومان بوده است.

نوروزي تصريح كرد: مي‌توان گفت در مجموع بودجه سال 99 شهرداري اصفهان با احتساب پنج هزار و 120 ميليارد تومان و 792 ميليارد تومان حدود شش هزار ميليارد تومان برآورد شده است.

اصفهان شهر پايلوت حمل و نقل كشور معرفي مي‌شود

وي با بيان اينكه اصفهان در حوزه حمل و نقل از طرف دولت به عنوان پايلوت شناحته مي‌شود و در حال تنظيم تفاهم نامه هستيم كه در صورت امضا، جزئيات آن را در اختيار اصحاب رسانه قرار مي دهيم.

شهردار اصفهان همچنين با بيان اينكه به دنبال كاهش هزينه‌ خدمات براي مردم هستيم، ادامه داد: اين كه گفتيم بايد رفتار منطقي براي تدوين بودجه داشته باشيم، اين است كه براي رفع نيازهاي اوليه بايد امكاناتي را داشته باشيم كه بتوانيم خدمات ارائه دهيم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات