ارائه بودجه سال ۹۹ شهرداری به شورای شهر ظرف ۱۰ روز آینده / موافقت  ...

ارائه بودجه سال ۹۹ شهرداری به شورای شهر ظرف ۱۰ روز آینده / موافقت ...

ارائه بودجه سال ۹۹ شهرداری به شورای شهر ظرف ۱۰ روز آینده / موافقت شورای شهر با پیشنهاد شهرداری برای افزایش ۴درصدی تخفیف دریافت پایانکار و پروانه ساخت

شهردار مشهد از ارائه بودجه سال ۹۹ شهرداری به شورای اسلامی شهر ظرف ۱۰روز آینده خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی امروز در حاشیه هشتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در جمع خبرنگاران درباره ارائه بودجه سال ۹۹ شهرداری برای بررسی و تصویب به شورای شهر گفت: بیشتر کارهای تدوین بودجه سال ۹۹ انجام شده است اما امروز شورای اسلامی شهر به اصولی برای لحاظ در بودجه سال آینده اشاره کرد که باید با برنامه بودجه منطبق شود.
وی افزود: یکی از این اصول مبتنی بودن بودجه سال آینده بر برنامه عملیاتی شهرداری است، زیرا پیش از این نگرانی وجود داشت که در کمیسیون های مرتبط این موضوع کمی کمرنگ دیده شده باشد لذا شورای شهر مواردی را به ما ارائه کرد که سعی می کنیم ظرف حداکثر ۱۰روز آینده این موارد را با بودجه تطبیق دهیم.
وی با بیان اینکه در مجموع دو موضوع مورد تاکید شورای شهر برای بودجه سال آینده شهرداری قراردارد، اظهارکرد: پررنگ شدن برنامه عملیاتی شهرداری در بودجه سال آینده و تکمیل پروژهای عمرانی آغاز شده و شروع نشدن پروژه جدید مورد تاکید شورای شهر مشهد است.
شهردار مشهد تصریح کرد: در این رابطه تاکید خود ما نیز این است که با توجه به زیاد بودن پروژه های عمرانی در حال اجرا و نگرانی از تامین منابع به دلیل رکود اقتصادی (که به امید خدا این اتفاق نخواهد افتاد و پروژه ها تکمیل خواهد شد) این موارد را در بودجه سال ۹۹ شهرداری مشهد مورد توجه قرار دهیم.
کلائی به لایحه دو فوریتی شهرداری مشهد در خصوص تخفیفات در نظر گرفته شده برای دریافت پروانه و پایان کار ساختمان در دهه فجر و پایان سال اشاره کرد و ادامه داد: معمولا افرادی که قصد ساخت و ساز دارند در پایان سال تصمیمات اصلی خود را می گیرند، لذا برای تسهیل در امر ساخت وساز لایحه ای را به شورای شهر ارائه کردیم تا ۴ درصد به تخفیف پرداخت نقدی شهروندان در تخفیفات به مناسبت دهه فجر و پایان سال اضافه شود.
وی گفت: بر همین اساس پیشنهاد دادیم که به جای تخفیف ۱۶ درصدی تخفیف ۲۰ درصدی لحاظ شود که شورای شهر نیزبا این پیشنهاد موافقت و این لایحه را تصویب کرد.
وی افزود: لذا با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد مقرر شد از ۱۲بهمن تا ۱۵ اسفند تخفیف ۲۰ درصدی و از ۱۶تا۲۵ اسفند نیز تخفیف ۱۸درصدی برای پرداخت های نقدی جهت دریافت پروانه و پایانکار در نظر گرفته شود.
شهردارمشهد د پاسخ به این سوال که مدیریت شهری برای دهه فجر و استقبال از نوروز چه برنامه هایی دارد، اظهارکرد: در خصوص موضوعات اکران شهری و مباحث فرهنگی مدیریت شهری توجه ویژه ای به این بخش داشته است و در یک تقسیم کاری در مناسبت های بزرگ و فرابخشی مانند دهه آخر صفر و عاشورا و سایر موارد حداقل در سال ۹۸ شاهد همکاری بین بخشی و پررنگی بوده ایم.
کلائی ادامه داد: در مجموع معاونت فرهنگی برنامه های مدونی را برای دهه فجر و نوروز تدارک دیده است که آقای مصحفی در این زمینه توضیحات بیشتری خواهند داد، اما به طور کلی در بهمن و اسفند که دوران شور و نشاط جامعه است تا عید نوروز مشهد مثل همیشه دارای یک سرزندگی و نشاط خواهد بود.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات