تصویب کمک 3 میلیارد ریالی شهرداری شیراز به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان در شورای شهر

تصویب کمک 3 میلیارد ریالی شهرداری شیراز به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان در شورای شهر

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، مهندس «ابراهیم صبوری» در ابتدای یکصد و نوزدهمین جلسه فوق‌العاده صحن علنی این شورا، گفت: این طرح دوفوریتی به منظور کمک به آسیب‌دیدگان سیل سیستان و بلوچستان برای جبران بخشی از حجم سنگین خسارت‌های وارده به مردم این استان ارائه شده است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه پرداخت مبلغ 3 میلیارد ریال از محل ردیف کمک به آسیب‌دیدگان حوادث غیرمترقبه بودجه شهرداری صورت خواهد گرفت، افزود: البته ما می‌دانیم مشکلات هموطنان ما در سیستان و بلوچستان بسیار زیاد است اما با وجود مشکلات مالی شهرداری به ویژه در پایان سال، وظیفه خود می‌دانیم در حد توان به کاهش مشکلات این عزیزان کمک کنیم.
صبوری در خصوص دوفوریت این طرح نیز با تأکید بر اینکه کمک‌ها در حال حاضر و در وضعیت بغرنج فعلی سیل‌زدگان اثرگذار است، خاطرنشان کرد: بنده به سهم خود از عموم هموطنان و به ویژه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی می‌خواهم که در همین شرایط فعلی در حد توان خود از هیچ کمک مالی یا غیرمالی دریغ نکنند.
گفتنی است شامگاه پنجشنبه 19 دی‌ماه، سیل بخش‌های زیادی از استان سیستان و بلوچستان را در نوردید؛ در پی این حادثه غیرمترقبه، هزاران منزل مسکونی تخریب شد، ده‌ها هزار نفر آواره شدند، راه‌های ارتباطی صدها روستا مسدود شد، آب، برق و گاز روستاها و شهرهای پرشماری قطع شد، صدها میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های شهری و روستایی وارد شد، مزارع و محصولات بخش کشاورزی و دامداری متحمل صدها میلیارد تومان خسارت شد و انواعی از بیماری‌ها و مشکلات بهداشتی در این مناطق شیوع پیدا کرد.
در این سیل که به دلیل همزمانی با حوادث ملی دیگر در ابتدا مورد کم‌توجهی قرار گرفته بود، بسیاری از مردم سیستان و بلوچستان را حتی در تأمین نیازهای اولیه خود از جمله آب و غذا نیز دچار مشکل کرده است.
پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات