مصوبات یکصد و نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز

مصوبات یکصد و نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهرشیراز، طرح دو فوریتی مساعدت به آسیب‌دیدگان سیل استان سیستان و بلوچستان در یکصد و نوزدهمین جلسه علنی(فوق العاده) تصویب شد.
با تصویب این طرح، شهرداری مکلف است مبلغ سه میلیارد ریال را از محل ردیف بودجه ماده۱۶ بودجه سال ۹۸ شهرداری شیراز، به منظور بخشی از خسارت واردشده به هموطنان این استان اختصاص و پرداخت کند‌.
در این جلسه، لایحه شهرداری شیراز مبنی بر عوارض سالیانه بانکها در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و تصویب شد.
با تصویب این لایحه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود نسبت به دریافت عوارض سالیانه از شعب بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری ( دولتی و غیر دولتی) بر اساس حوزه‌بندی حوزه‌های پارکینگ سایر عملکردهای غیر مسکونی (طرح تفصیلی شهر شیراز مصوب ۱۳۹۳) اقدام کند.
همچنین پلاک‌هایی که در بر خیابان‌های مرز حوزه‌ها قرار دارند، در حوزه بالاتر قرار می‌گیرند و خیابان‌های دکتر شریعتی، میرزای شیرازی و دکتر حسابی تا انتهای محدوده قانونی، شهید رجایی و پرستار (تا کمربندی)، پاسداران، ایمان شمالی و جنوبی، قصردشت، قدوسی شرقی و غربی، ارم، جمهوری اسلامی، عدالت شمالی، باهنر شمالی، جام جم (از میدان دانشجو تا صدا و سیما)، چهل مقام، امیرکبیر (از سیاحتگر تا بلوار باهنر)، آیت اله ربانی (از میدان اطلسی تا میدان ابوالکلام) ابریشمی و احمدی جنوبی ( از شاهزاده قاسم تا بلوار رحمت) شامل حوزه یک است و پلاک‌های واقع در نواحی منفصل شهری جزء حوزه سه قرار می‌گیرند.
برای سالهای آتی نیز عوارض سالیانه بانکها به میزان نرخ تورم نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد و شهرداری باید در موعد قانونی سال جاری لایحه نحوه وصول عوارض از تابلوهای بانکها و خودپردازهای منصوبه خارج از شعب بانکها را به شورا ارائه کند.

در این جلسه لایحه شهرداری شیراز با موضوع لغو مصوبه زمان وصول «عوارض حق مشرفیت املاک مسکونی بیش از چهار واحد و املاک تجاری بیش از سه واحد» نیز بررسی شد.
با موافقت اعضای شورا با این لایحه، مقرر شد شهرداری نسبت به اصلاح مصوبات گذشته با این موضوع و همچنین تجمیع مصوبات متعدد مشرفیت در مدت یک ماه اقدام کند.
اصلاح مصوبه آیین نامه ارزش معاملاتی ساختمان، موضوع تبصره ۱۱ ماده صد قانون شهرداری نیز با موافقت اعضای شورا همراه شد.
همچنین لایحه‌ی شهرداری مبنی بر عوارض و بهای خدمات و حقوق متعلقه ساختمان‌های فرسوده و فاقد مجوز نیز تصویب شد.
با تصویب این لایحه، همه‌ی ساختمانهای مسکونی قدیمی گل بام که از مخلوط خشت، آجر و سقف تیرچوب باشند، مشمول پرداخت عوارض تراکم و هزینه تأمین و ساخت پارکینگ نمی‌شوند.
همچنین همه‌ی ساختمانهای مسکونی قدیمی که قبل از سال ۱۳۵۲احداث شده باشند و مشمول بند یک نباشند، اعم از پوشش شیروانی یا تراس در صورت نداشتن مجوز، عوارض، بهای خدمات و کلیه حقوق متعلقه به نرخ روز محاسبه و۲۵٪ آن دریافت خواهد شد و ساختمانهای مسکونی که قصد تعویض پوشش دارند، ضمن رعایت ضوابط شهرسازی، عوارض، بهای خدمات متعلقه صرفاً برای مقدار سطحی که قصد تعویض پوشش دارند به نرخ روز محاسبه و ۵۰درصد آن دریافت می‌شود.
با موافقت اعضای شورا، هزینه پسماندهای خانگی، واحدهای تجاری و ساختمان نیز اصلاح شد.
لایحه هزینه بهای خدمات تنظیف معابر شهری نیز تصویب شد و بر اساس آن به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود این هزینه را بر اساس جدول مصوب از هر واحد مسکونی به تفکیک مناطق یازده گانه شهر شیراز از سال ۹۹ دریافت کند و عنوان لایحه نیز به بهای خدمات تنظیف معابر شهری تغییر می‌یابد.
شهرداری همچنین باید حداکثر در مدت یک ماه ضریب تخفیفی به میزان حداکثر ۵۰درصد را با توجه به جدول منطقه‌بندی بر اساس bp (لایحه بهای خدمات) برای مناطق کم‌برخوردار تهیه و به شورا ارائه کند.
اعضای شورا همچنین با اصلاح مصوبه‌ی آیین‌نامه تقسیط عوارض وبهای خدمات شهرداری موافقت کردند.
در این جلسه همچنین سیاست های تشویقی و توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری در بافت تاریخی و فرهنگی مصوب شد.
و همچنین مواردی از لایحه سیاست‌های تشویقی و توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری در محدوده خدماتی و حریم شهر شیراز ( به استثناء بافت تاریخی و فرهنگی، حوزه استحفاظی باغات و پلاک‌های ثبت ملی ) بررسی و تصویب و مابقی به جلسه بعد موکول شد.
پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات