آشنایی شهرداران چهارمحال و بختیاری با فضای سبز پایدار برای حفظ هوای پاک

آشنایی شهرداران چهارمحال و بختیاری با فضای سبز پایدار برای حفظ هوای پاک

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی در هجدهمین کارگروه مقابله با آلودگی هوا و گرد و غبار، ضمن ارائه گزارش میزان گرد و غبار استان در سال جاری و مقایسه با سال‌های گذشته، منشاهای گرد و غبار استان را معرفی و راهکارهای مقابله با گرد وغبار و کاهش اثرات آن را ارائه  داد و گفت : یکی از راهکارهای کاهش و جذب گرد و غبار افزایش سرانه فضای سبز شهری است و با توجه به کمبود منابع آبی و خشکسالی های اخیر، رویکرد جدید برای ایجاد فضای سبز، بومی سازی و استفاده از گونه های سازگار با کم آبی است.

احمدی عنوان کرد: در این کارگروه نماینده استانداری گزارشی از بازدید شهرداران از باغ گیاه شناسی شهرکرج، کارگاه آموزشی آشنایی با گونه‌های سازگار با کم آبی برای شهرداریها و همچنین اقدامات شهرداری‌ها در زمینه جایگزینی فضای سبز شهری با گونه‌های بومی که با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی انجام داده‌اند، ارائه  داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: مقرر شد، دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه شهرکرد گزارشی درخصوص مطالعات انجام شده در استان درخصوص مبحث بیابان‌زایی را در جلسه بعدی کارگروه ارائه کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: به منظور تعادل بخشی دشتهای ممنوعه استان مقرر شد دستگاه متولی گزارشی از برنامه کاری خود از جمله افق برنامه، میزان پیشرفت برنامه، روشهای تغذیه مصنوعی، میزان اثربخشی و اقدامات سالجاری را در کارگروه بعدی ارائه دهد.

هجدهمین کارگروه مقابله با آلودگی هوا و گرد و غبار استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و مسئولان دستگاه های مرتبط به دبیری حفاظت محیط زیست استان در سالن جلسات دفتر هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل شد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات