مردم باید انتظارات متناسب با واقعیت و اتفاقات روز جامعه از شهرداری داشته باشند

مردم باید انتظارات متناسب با واقعیت و اتفاقات روز جامعه از شهرداری داشته باشند

شهردار کرمان گفت: یک شاخص تورم وجود دارد که سالانه توسط بانک مرکزی به صورت رسمی اعلام می‌‌شود، اما با مقایسه آنچه در جامعه وجود دارد می‌توان دریافت که این رقم با  واقعیت جامعه تفاوت دارد.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید hasanzade.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید loooori.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahrdar30dey.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shora30dey.jpg

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سیدمهران‌عالم‌زاده در نشست عمومی این هفته‌ی شورای اسلامی شهر کرمان که با حضور اعضای شورای شهر و معاون مالی اقتصادی، معماری شهرسازی ، خدمات شهری و فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان به تصویب لوایح ارسالی شهرداری کرمان نیز پرداخت، افزود: اگر ما می‌خواهیم واقع‌بینانه بررسی کنیم باید واقعیت جامعه را در نظر بگیریم  و  هر چه درآمد شهرداری را بر خلاف واقعیت موجود محدود کنیم، خدمات به مردم  کمتر و محدودتر می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم باید انتظارات متناسب با واقعیت و اتفاقات روز جامعه از شهرداری داشته باشند.

رئیس کمیسیون اجتماعی، ورزشی و جوانان شورای شهر نیز در این نشست عمومی گفت: پیشنهاد می‌دهم محور مجموعه‌ی فعالیت‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌های شهری شهرداری در سال جدید، شهر انسان محور و اخلاق مدار باشد، هر چند در گذشته بوده اما در سال جدید پر رنگ‌تر باشد.

احمد حسن‌زاده ادامه داد: ما در سطح شهر مکان‌هایی داریم که مرکز آسیب‌های اجتماعی هستند و از شهرداری می‌خواهیم که برای شناسایی این محله‌ها و مکان‌ها اقدام کند.

حسن‌زاده تاکید کرد:  همچنین بایستی برای گسترش نهادهای مردمی و علمی کار کرد چون سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند . در این راستا معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری بایستی علاوه بر کارهایی مانند تشکیل شورای محلات، برنامه‌های بهتر و بیشتری را اجرا کند.

وی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم اقشار آسیب‌پذیر جامعه را توانمند کرده تا رفتارهای آنها اصلاح شود و افراد توانایی لازم برای برخورد با مشکلات و عبور از بحران‌ها را با طی کردن مسیر صحیح داشته باشند. کارگاه‌های آموزشی و پیشگیری در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی به خصوص با محوریت توسعه‌ی آموزش‌های شهروندی و افزایش نشاط اجتماعی و استحکام خانواده از دیگر برنامه‌هایی است که باید در برنامه‌های سال جدید شهرداری مورد توجه بیشتر قرار بگیرند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست گفت: با بررسی‌های دقیقی که در سه کمیسیون‌ فرهنگی، جوانان و گردشگری شورا با حضور معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان و کارشناسان شهرداری انجام شد، مقرر شد تعرفه‌های دوره‌های اموزشی فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، به میزان  ۲۵ درصد افزایش یابد و چون رقم دریافتی شهرداری با آموزشگاه‌های آزاد فاصله‌ی قابل توجهی داشت، تصمیم گرفته شد تعرفه‌های شهرداری از شهریه‌های اموزشگاه‌های آزاد ۳۰ درصد کمتر باشند.

زهرا لری افزود: سیاست‌های شورا در سال جدید در حوزه‌ی فرهنگی اجتماعی شامل توسعه‌ی زیر ساخت‌ها، آشناسازی شهروندان با حقوق و تکالیف شهروندی، گسترش نشاط، امید و شادابی در شهر، بهبود وضعیت اوقات فراغت و تفرجگاه‌ها، ایجاد شرایط مناسب جهت حضور پیشکسوتان و سالمندان در جامعه، انجام مطالعات و  پیوست فرهنگی اجتماعی در پروژه‌های شهری، هویت بخشی و زیباسازی منظر شهری با تاکید بر هویت اسلامی و ایرانی، استفاده از دستاوردهای علمی پژوهشی در پروژه‌های شهری است.

وی، تعمیق باورها و ارزش‌های و معرفتی ملی، دینی و انقلابی، زمینه‌سازی برای بروز خلاقیت بانوان کار آفرین، تقویت نهاد خانواده، برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر سیاست‌های شورا در حوزه‌ی فرهنگی اجتماعی برنامه‌های شهرداری عنوان کرد.

گفتنی است نشست این هفته شورای شهر به تصویب لوایح ارسالی شهرداری،  تصویب نهایی مصوبات کمیسیون‌ها و بررسی و اخذ تصمیم در مورد چند نامه رسیده به شورا اختصاص داشت.

فاطمه نخعی‌فر

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات