وزير نيرو در سفر به استان همدان خبر داد:  تخصیص آب حاصل از پر كردن چاه‌هاي غير مجاز به بخش صنعت همدان/ توسعه استان مستلزم تامين آب و انرژي كافي و اصلاح شيوه‌هاي مصرف است/ جایگزینی یک میلیون کولر گازي فرسوده و غیراستاندارد در مناطق گرمسيري كشور

وزير نيرو در سفر به استان همدان خبر داد: تخصیص آب حاصل از پر كردن چاه‌هاي غير مجاز به بخش صنعت همدان/ توسعه استان مستلزم تامين آب و انرژي كافي و اصلاح شيوه‌هاي مصرف است/ جایگزینی یک میلیون کولر گازي فرسوده و غیراستاندارد در مناطق گرمسيري كشور


وزير نيرو در سفر به استان همدان خبر داد: تخصیص آب حاصل از پر كردن چاه‌هاي غير مجاز به بخش صنعت همدان/ توسعه استان مستلزم تامين آب و انرژي كافي و اصلاح شيوه‌هاي مصرف است/ جایگزینی یک میلیون کولر گازي فرسوده و غیراستاندارد در مناطق گرمسيري كشور

وزير نيرو در سفر به استان همدان خبر داد: تخصیص آب حاصل از پر كردن چاه‌هاي غير مجاز به بخش صنعت همدان/ توسعه استان مستلزم تامين آب و انرژي كافي و اصلاح شيوه‌هاي مصرف است/ جایگزینی یک میلیون کولر گازي فرسوده و غیراستاندارد در مناطق گرمسيري كشور

وزير نيرو از تخصیص آب حاصل از صرفه‌جویی و پر كردن چاه‌هاي غير مجاز به صنايع همدان، منطقه ويژه اقتصادي و مجتمع پتروشيمي هگمتانه اين استان خبر داد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «رضا اردكانيان» روز سه‌شنبه در آیین بهره برداري همزمان پروژه‌های توسعه ای شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور كه در چارچوب سیزدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سفر به استان همدان از طريق ويدئو كنفرانس انجام شد، اظهار داشت: در بخش آب، جداي از آب شرب همدان كه در اولويت است، گشايش هايي هم در ارتباط با تامين آب صنايع صورت گرفته و اخيرا" بعد سال ها متوجه شديم اصلاحيه اي براي دستور العمل مواد 27 و 28 مربوط به آب هاي زيرزميني صادر كنيم.

وي از تخصيص جديد حدود 8 ميليون مترمكعب در سطح كشور از محل برخي صرفه جويي‌ها و پر كردن چاه هاي غير مجاز خبر داد و گفت: از اين ميزان، اخيرا" براي تامين آب صنايع همدان، دو ميليون  و 800 هزار متر مكعب آب زيرزميني از محل صرفه جوي هاي صورت گرفته و تعادل بخشي هاي انجام شده به استان ابلاغ شده و علاوه بر اين، سه ميليون متر مكعب پساب براي منطقه ويژه و 600 هزار متر مكعب ديگر براي پتروشيمي هگمتانه همدان تخصيص داده شده است.
اردكانيان گفت: ماموريت اصلي اين است كه در حين تلاش براي پر كردن حفره ها با نگاه به داشته ها و پردازش آنها احساس رضامندي را در جامعه افزايش و بر اين اساس جامعه را تاب آورتر كرد.

وي با اشاره به تجلي اين معنا در خيلي از نقاط كشور بويژه همدان گفت: اين تدبير و هنرمندي است كه مسوولان اجرايي را هم انگيزه مندتر و دلگرم تر كرده و فضاي همكاري، هماهنگي و همدلي را بيشتر و دستگاه‌هاي ستادي را به توجه، حمايت و پشتيباني موظف‌تر مي كند و اميد است توفيق داشته باشيم در خور هموطنان عزيزمان در استان همدان بويژه در يك سال و نيم باقي مانده دولت دوازدهم به وظايف خود بهتر عمل كنيم.

اردكانيان از تشكيل نشستي با حضور استاندار همدان و مديران استاني و ستادي در آينده نزديك براي مرور برنامه هاي اجرايي در خصوص تامين انرژي براي استان، تامين منبع مطمئن و پايدار آب شرب و تامين منابع مالي لازم براي اجرا كردن پروژه ها خبر داد و گفت: هر دو موضوع مورد تاكيد وزارت نيرو است و تلاش خواهد شد در آن دولت هر دو موضوع به نقاط روشن، پايدار و برگشت ناپذيري برسد.

وي با بيان اين كه توسعه استان مستلزم تامين آب و انرژي كافي و اصلاح شيوه هاي مصرف است، افزود: در بخش برق هم ساز و كارهاي  خوبي تدارك ديده شده و در صدد هستيم از محل لايحه بودجه 99 كه در مجلس در دست بررسي است راهكارهاي مناسب‌تري تدارك ديده تا منابع تامين شود.

وزير نيرو با اشاره به بهره برداري يك نيروگاه خورشيدي 7 مگاواتي، يك نيروگاه مقياس كوچك و مجموع پروژه‌هاي شبكه توزيع برق با  160 ميليارد تومان سرمايه گذاري در استان همدان گفت: امسال حدود 4 هزار و 300 پروژه مهم را در بخش توزيع برق توانستيم در كشور به بهره برداري برسانيم كه از محل اجراي اين ها 721 هزار مشترك جديد به خانواده برق اضافه شدند.

وي افزود: اين مشتركان در روستاهاي بدون برق و بخش‌هاي صنعت، كشاورزي و تجاري بودند كه هم اينك خانواده نزديك به 38 ميليون مشترك در حوزه برق در كشور داريم.

وزير نيرو با اشاره به بهره‌برداري طرح‌هاي مهم اصلاح و بهينه‌سازي شبكه برق، هوشمندسازي و اتوماسيون با دو هزار ميليارد تومان در كشور گفت: تا پايان امسال 227 پروژه بزرگ با 33 هزار ميليارد تومان در سراسر كشور بهره برداري مي شود و هر هفته تعدادي از اين ها رسما در مدار بهره برداري قرار مي گيرد.

اردكانيان با تاكيد بر ضرورت اصلاح مصرف در زمان تحريم، مصرف انرژي در بخش هاي مختلف را اصلي ترين چالش كشور عنوان كرد: جامعه خوش مصرفي نيستيم. در صورت مصرف درست ديگر نبايد از تحريم با ما حرفي بزنند چرا كه چنين جامعه اي، جامعه اي تاب آور بوده و از خود به اين سادگي ها ضعف نشان نمي دهد.

وزير نيرو گفت: وقتي در خانواده اي آب و برق صحيح مصرف شود نمي توان نسبت به مصرف صحيح ديگر منابع هم بي تفاوت باشيم.

وي افزود: تلاش خواهيم كرد وظيفه ملي خود را در اين زمينه انجام دهيم. حركت هايي را شروع كرده ايم. در صدد هستيم زيرساخت هاي لازم را براي برقي كردن موتورسيكلت‌ها به عنوان يكي از آلوده كننده‌ترين وسايل نقليه فراهم كنيم.

وي همچنين از برنامه ريزي براي اجراي طرح جایگزینی یک میلیون کولر گازي فرسوده و غیراستاندارد در مناطق گرمسيري كشور خبر داد و افزود: 5 میلیون کولر گازی در مناطق گرمسیری وجود دارد که اين كار به صورت برد - برد و در مدت سه سال با مشاركت سازندگان داخلي و حمايت سازمان برنامه و بودجه انجام خواهد شد.

اردكانيان گفت: هزينه كار كردن با كولرهاي غير استاندارد و پر مصرف بسيار بالاست. هم براي خود مردم كه رقم قابل ملاحظه اي پول برق مي دهند، هم براي وزارت نفت كه بايد رقم قابل ملاحظه اي گاز به ما بدهد و هم خود وزارت نيرو كه بايد اين ميزان انرژي مورد نياز را تامين كند.

وي خاطرنشان كرد: از اين طريق، دو ميليارد متر مكعب گاز در اثر تبديل اين كولرها صرفه جويي مي شود. 350 ميليون دلار منفعتي است كه اين گونه از دست مي دهيم كه با صادرات گاز مي توانيم آن را عايد كشور كنيم. با اين روال، 1600 مگاوات در تابستان با اصلاح مصرف در اين بخش صرفه جويي مي شود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان یک شرکت در شهر رشت می باشد

      نظرات