برگزاری ویژه برنامه‌های نوروز در بوستان خورشید

برگزاری ویژه برنامه‌های نوروز در بوستان خورشید

برگزاری ویژه برنامه‌های نوروز در بوستان خورشید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، رمضانعلی فیضی با بیان اینکه بوستان خورشید به‌عنوان یکی از درگاه‌های ورودی به ارتفاعات جنوبی مشهد محسوب می‌شود که به دلیل وجود زیرساخت‌های مناسب، با استقبال شهروندان روبرو شده است، اظهارکرد: بر همین اساس، شهرداری مشهد در نوروز 99 برنامه‌ریزی خاصی برای این بوستان داشته و منطقه نیز پیشنهاد داده تا جشنواره‌ای تحت عنوان «جشنواره ارتفاعات» در قالب فعالیت‌های خانه بهار درنظر گرفته شود.

وی افزود: حوزه فرهنگی و اجتماعی می‌تواند برنامه‌ریزی داشته باشد تا در این ایام با موضوعی مشخص مردم را به ارتفاعات شهر دعوت کنیم تا علاوه بر بهره‌گیری از این فضا، فرصت مناسبی برای گذران اوقات فراغت شهروندان و مسافران و زائران فراهم آید.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: رویدادهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی نیز در برنامه نوروزی پارک خورشید درنظر گرفته شده است.

فیضی در ادامه با بیان اینکه شهرداری مشهد سعی کرده از پارک خورشید به‌عنوان پارکی طبیعی استفاده کند، گفت: در عین حال، بخشی از این پارک ویژه مردمی تعریف شده که قصد اتراق دارند؛ به همین منظور و با هدف افزایش رضایتمندی عمومی، فضایی تحت عنوان «باغ رنگ‌ها» درنظر گرفته که عملیات اجرایی فاز نخست آن از اواسط سال گذشته آغاز شده است.

وی تصریح کرد: این مجموعه در قالب یک پارک محلی دارای فضاهای مبلمان پارکی، آبنما و فضای ویژه اتراق است که در سال 99 تکمیل خواهد شد.

نایب رئیس کمیته نظارتی شماره یک شورای شهر مشهد که منطقه 9 شهرداری را تحت پوشش دارد، با اشاره به برنامه ویژه‌ای که این منطقه برای درختکاری در برنامه دارد، گفت: کمربندی 75 متری در جنوب بوستان خورشید واقع شده است؛ در این کمربند، فضای سبز حفاظتی داریم که این فضا در دو طرف کمربند ایجاد شده و عملیات آبرسانی و گودزنی با اعتباری 6 میلیاردتومانی در حال اجراست و تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات