یک هزار و 705 حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی پُر و مسلوب المنفعه شد

مدیر حفاظت و بهره برداری منابع آب استان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد یک هزار و 705حلقه چاه غیر مجاز در استان پُر و مسلوب‌المنفعه شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، غلامرضا ممدوحی در رابطه با چاه‌های آب غیرمجاز در خراسان رضوی، اظهار کرد: در این راستا امور های منابع آب مشهد و تربت جام و ادارات منابع آب درگز و خواف، بیشترین درصد وصول به اهداف تعیین شده را داشتند که در این مورد حمایت‌ دادگستری خراسان رضوی، دادستان‌های شهرستان‌ها، نیروی انتظامی و تشکل‌های کشاورزی بسیار قابل توجه بود.

وی با اشاره به بازرسی از 14 هزار حلقه از چاه‌های استان در سال جاری، افزود: گروه‌های گشت و بازرسی از حدود ۱۴ هزار حلقه چاه‌های استان، بازدید کرده‌اند.

مدیر حفاظت و بهره برداری منابع اب استان ادامه داد: با همکاری کشاورزان و حمایت تشکل‌های کشاورزی از حدود ۸۳۶۲ حلقه چاههای کشاورزی برقی که بر روی ان ها کنتورهای هوشمند مدل ۳۰۳ نصب گردیده تا کنون  بیش از چهار هزار تابلو  برق  و نیز بیش از دو هزار و 800 دستگاه از مودم‌های آن‌ها بروز رسانی شده که با این اقدام  امکان پایش و مونیتورینگ چاهها نیز فراهم شده است.

ممدوحی تصریح کرد: با همکاری کشاورزان، مدیران امور، رؤسای ادارات منابع آب، کارشناسان و همکاران حوزه حفاظت از منابع آب، بیش از ۲۹۵ میلیون متر مکعب از اضافه برداشتی که در سال‌های گذشته از چاه‌های کشاورزی برقی صورت می‌گرفت، برطرف شده است که این اقدام اثرات مثبتی در کاهش افت سطح منابع آب زیرزمینی داشته است .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات