بازدید رییس کمیسیون فنی و عمران و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر اراک از ...

بازدید رییس کمیسیون فنی و عمران و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر اراک از ...



در بیست و هشتمین نشست معاونان فنی و عمرانی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که در روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه و به منظور تبادل تجربیات شهرداری ها در این حوزه به میزبانی شهر اصفهان برگزار شد، طوفان محمدی رییس کمیسیون فنی و عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر اراک نیز با حضور در این نشست همراه با معاونین عمرانی کلانشهرها و اعضای شورای شهر اصفهان، از پروژه های شاخص عمرانی شهرداری اصفهان بازدید نمود.

لازم به ذکر است،اخذ تاییدیه از شورای اسلامی کلانشهرهای کشور جهت تسری یافتن مصوبات شورای فنی تهران به سایر کلانشهرها ، پیشنهاد ایجاد اداره کل نگهداری و تعمیرات در ساختار معاونت فنی و عمرانی شهرداری های کلان شهرها از جمله مصوبات این نشست بود.

از دیگر مصوبات این نشست ساماندهی و یکپارچه سازی برنامه های تخصصی " مدیریت سیستم ها "  مورد استفاده در کلانشهرها، تشکیل  کارگروهی از بین کارشناسان کلان شهرها در مورد سرمایه گذاری، انتقال تجربیات درخصوص استفاده از معادن، ضایعات و پسماندهای ساختمانی، تراشه های آسفالت و تبدیل آنها به مصالح ساختمانی، بازدید از کارگاه های تولید مصالح، تولید بتن ، ترمیم آسفالت و تولیدات کف سازی ، جداول و ... در کلانشهرها و انجام معاملات فی ما بین شهرداریها، پژوهش و انجام اقدامات لازم و ارائه نتیجه در نشست بعد به معاونین فنی و عمرانی بود.

در ادامه این نشست همچنین مقرر شد تجربیات شهرداری های کلانشهرها در زمینه" پیاده راه سازی" در قالب یک گزارش کامل توسط کمیسیون فنی و عمرانی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران اخذ، جمع بندی و در اختیار سایر کلانشهرها قرار گیرد.

در روز دوم نشست نیز معاونین فنی و عمرانی کلانشهرهای کشور و رییس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی کلانشهر اراک همراه با اعضای شورای شهر اصفهان از پروژه های شاخص عمرانی این شهر مانند مرکز همایش های بین المللی نصف جهان، تقاطع غیر همسطح آفتاب (در بزرگراه شهید اردستانی) و قطار شهری اصفهان بازدید کردند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات