پنجمین جلسه کارگروه زیربنائی استان البرز تشکیل گردید

پنجمین جلسه کارگروه زیربنائی استان البرز تشکیل گردید

پنجمین جلسه کارگروه زیربنائی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش محیط زیست استان البرز روز چهارشنبه دوم بهمن ماه در سالن شهدای دولت استانداری البرز تشکیل گردید .

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در این جلسه به ریاست دکتر شهبازی استاندار البرز و مهندس رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز و مدیران کل و روسای ادرات دستگاههای اجرائی استان تشکیل گردید موضوعات زیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت :

  • بررسی طرح پهنه بندی حریم شهر جدید هشتگرد
  • بررسی موضوع اراضی قولنامه ای پیرو مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان
  • بررسی موضوع احداث بناهای کارگری ، پیرو مصوبه کارگروه جهت ایجاد وحدت رویه

ابتدا مهندس رضایی به ارائه عناوین موضوعات جلسه پرداخت سپس  در خصوص هر یک از عناوین جلسه از دستگاههای مرتبط درخواست ارائه توضیحات در زمینه موضوع مورد بحث کرد .

مهندس حق لطفی مدیر عامل شهر جدید هشتگرد در خصوص طرح پهنه بندی حریم شهر جدید هشتگرد توضیحاتی ارائه نمود سپس مشاور طرح به ارائه جزئیات در خصوص محدوده حریم شهر جدید هشتگرد در سال افق طرح (سال 1400) به عنوان قطب رشد استان البرز در حوزه گردشگری های نوین و همچنین مناظر ارزشمند طبیعی و جذاب استان که به لحاظ ضرورت حفظ و تکثیر جانوران و رستنی ها و ممنوعیت طرح قطع درختان و تخریب و ممنوعیت ساخت و ساز اشاره کرد و گفت : محدوده حریم شهر جدید هشتگرد به دلیل اهمیت بالای زیست محیطی و برخورداری از اراضی کشاورزی ، باغات و همچنین وجود مسیل های متعدد مورد حفاظت واقع گردیده است .

نماینده مهندسین مشاور پی کده همچنین اضافه کرد ، در محدوده حریم از تخریب اراضی زراعی ، منابع طبیعی و زیست محیطی ممانعت صورت گرفته و از دخل و تصرف در آن ممانعت شده است . تنها در نواحی که جهت توسعه برنامه ریزی آتی شهر جدید هشتگرد مناسب بوده و توسعه آن منجر به تخریب منابع طبیعی و زیست محیطی منطقه نمیگردد جانمایی خدمات بر اساس رده بندی زیست محیطی صورت گرفته است .

سپس مهندس رضایی به طرح موضوع ساخت و ساز بنای کارگری پرداخت و گفت ساخت بنای کارگری ضرورت دارد ولی نباید به بهانه ساخت مثلا 20 متر بنای کارگری اقدام به ساخت ویلا و تخریب منابع طبیعی پرداخت و سایر دستگاههای ذیربط نیز هرکدام به ارائه نظرات کارشناسی پرداختند و در نهایت مصوباتی به تصویب جلسه رساندند .

همچنین در خصوص اراضی قولنامه ای نیز با تشریح موضوع از جانب مهندس رضایی و تاریخچه اراضی مورد بحث ایشان به کارگروه های تشکیل شده قبلی در این خصوص اشاره کرد و سپس به شرایط ساماندهی و اخذ اسناد این گونه اراضی پرداخت .

در پایان دکتر شهبازی استاندار البرز پس از استماع موضوعات مطروحه با ارائه راهکار مناسب از اعضاء جلسه رعایت بندهای مصوبات و بررسی دقیق موارد قانونی در جهت اجرای هر چه بهتر امور زیر بنایی را خواستار شد .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان البرز

    اداره کل راه و شهرسازی استان البرز یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات