احداث 408 واحد مسكن در قالب طرح اقدام ملي در شهرستان اردستان

احداث 408 واحد مسكن در قالب طرح اقدام ملي در شهرستان اردستان

رئيس اداره راه وشهرسازي شهرستان اردستان؛
احداث 408 واحد مسكن در قالب طرح اقدام ملي در شهرستان اردستان/ 10 كيلومتر جاده اصفهان – اردستان آماده آسفالت
مجتبي پور شفيع رئيس اداره راه و شهرسازي اردستان فعاليت ها، برنامه ها و اقدامات انجام شده در حوزه راه و شهرسازي شهرستان را تشريح و از تهيه آلبوم شناسايي اراضي تفكيكي در شهرستان خبر داد.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه و شهرسازي استان اصفهان، يكي از مهمترين پروژه هاي راهسازي در سطح استان احداث باند دوم اصفهان _اردستان است كه رئيس اداره راه وشهرسازي شهرستان اردستان در توضيح روند اجراي آن گفت: اين پروژه بطول 72 كيلومتر است كه از سمت اصفهان، از كيلومتر صفر تا 23 از مبدا شهر كمشچه و از كيلومتر 40 تا 72 طي سنوات قبل افتتاح و به بهره برداري رسيده و حدفاصل روستاي ديزيلو از كيلومتر 23 تا 40 بطول 30 كيلومتر به صورت رفت و برگشت و با اعتبار 250 ميليارد ريال در حال اجرا مي باشد.
عمليات بيس 10 كيلومتر اين مسير اجرا و عمليات آسفالت ريزي آن توسط اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي در حال انجام است و 10 كيلومتر ديگر بحث عمليات خاكي به اتمام و 10 كيلومتر پاياني در حال عمليات خاكي است .
پور شفيع اظهار داشت: با اتصال مركز استان به مركز شهرستان به صورت دوبانده به ويژه در اين بخش از مسير، دو نقطه پرتصادف و سه قوس خطرناك رفع و طول مسير 7 كيلومتر كاهش مي يابد.
از ديگر پروژه هاي بخش مهندسي و ساخت راهها در اين شهرستان پروژه باند دوم زواره - اردستان بطول 9.5 كيلومتر است كه با اعتباري بالغ بر 100 ميليارد ريال در حال اجراست. عمليات اجراي بيس 5 كيلومتر آن تمام و قير پاشي انجام و عمليات روكش آسفالت آن توسط اداره راهداري و حمل ونقل جاده اي در مرحله انتخاب پيمانكار مي باشد.
4.5 كيلومتر ادامه مسير عمليات خاكي انجام و آماده اجراي بيس است كه در صورت تخصيص اعتبارات سريعا به اتمام خواهد رسيد.
پور شفيع به دو پروژه راه روستايي در شهرستان اشاره داشت و گفت: پروژه راههاي روستايي تلك آباد _زواره بطول 2 كيلومتر با اعتبار 20 ميليارد ريال بدليل رفع معارض و نياز به آزادسازي متوقف بوده كه از هفته آينده عمليات اجرايي آن آغاز مي شود و راه روستايي محورسيانك به محور شهرآبه بطول 8 كيلومتر با اعتبار 20 ميليارد ريال از جمله پروژه هاي راه روستايي است كه بدليل راه ارتباطي چندين راه روستايي بالا دستي از ترافيك قابل توجهي برخوردار و اتمام آن حائز اهميت مي باشد.
رئيس اداره راه وشهرسازي شهرستان اردستان به اقدامات انجام شده در حوزه مسكن و ساختمان اشاره داشت و گفت: جهت تامين مسكن در قالب طرح اقدام ملي در شهرستان اراضي 9 بلوك 12 واحدي به تعداد 108 واحد در شهر اردستان ، 40 قطعه به منظور احداث 80 واحد در شهر زواره و 110 قطعه به تعداد 220 واحد در شهر مهاباد تامين و صورتجلسات با بنياد مسكن انقلاب اسلامي تنظيم گرديده است.
وي اظهار داشت : اين اراضي قالبا در محدوده سايت هاي مسكن مهر تامين شده كه از خدمات و امكانات زيربنايي و روبنايي برخوردار هستند.
پور شفيع به اقدامات انجام شده در حوزه املاك و واگذاري اراضي اشاره داشت و عنوان كرد: 49 قطعه به منظور تامين مسكن خانواده شهدا، جانبازان و ايثارگران، يك مجموعه 50 واحدي در شهر زواره و يك مجموعه 60 واحدي در اردستان به منظور رفع مشكل مسكن خانواده هاي نيازمند به خيرين مسكن ساز واگذار شده است.
رئيس اداره راه وشهرسازي شهرستان اردستان گفت: اين شهرستان بيشترين اسناد داخل حريم را داراست كه بيش از 90 درصد اين اسناد در اجراي ماده 10 و 20 سازمان ملي زمين و مسكن ثبت و اسناد مالكيت به نام سازمان ياد شده صادر گرديده كه در قالب طرح هاي توسعه شهري با توجه به نياز شهرستان و توسعه اشتغال در قالب طرح هاي مصوب به متقاضيان واجد شرايط و صاحبان مشاغل واگذار مي شود.
در اين شهرستان 4000 سند تفكيكي اخذ ، 16000 هكتار سند تملكي دريافت و اسناد مالكيت يك ميليون و 200 هزار مترمربع اراضي بلاصاحب كه فاقد سابقه ثبتي است در حال پيگيري مي باشد.
يكي از اقدامات ارزشمندي كه در اين شهرستان انجام شده، تهيه آلبوم شناسايي اراضي است كه پور شفيع در اين باره گفت: از طريق اين آلبوم تمامي اراضي واگذار شده شناسايي، روي نقشه گوگل پياده و ميزان مالكيت تفكيك شده است.
از محاسن اجراي اين طرح، شناسايي اراضي تصرف شده، تامين نيازهاي متقاضيان ، صاحبان صنايع و صنعتگران براي اجراي طرح هاي صنعتي و طرح هاي اشتغال زايي در سطح شهرستان است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات