تشريك مساعي و همكاري بين دستگاهها عامل پيشرفت پروژه ها

تشريك مساعي و همكاري بين دستگاهها عامل پيشرفت پروژه ها

مديركل راه وشهرسازي استان اصفهان در سفر به شهرستان آران وبيدگل؛
تشريك مساعي و همكاري بين دستگاهها عامل پيشرفت پروژه ها
عليرضا قاري قرآن: مهمترين معضل در عدم پيشرفت پروژه ها طبق برنامه، بحث عدم تامين و تخصيص منابع مالي است كه به امروز و ديروز بر نمي گردد و بايد با تشريك مساعي و همكاري بين دستگاهها در شهرستان و با كمك شهرداري ها بتوان بخش عمده اي از اين مسائل را مرتفع نمود .
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه وشهرسازي استان اصفهان، عليرضا قاري قرآن مديركل راه وشهرسازي استان با همراهي معاونين اين اداره كل در حوزه هاي مهندسي و ساخت راهها، معماري و شهرسازي، املاك و حقوقي ، توسعه مديريت و منابع و مسكن و بازآفريني شهري به شهرستان آران و بيدگل سفر داشت و ضمن بازديد از پروژه ها و مشاهده روند اجراي آنها در نشستي كه جهت رسيدگي به مسائل و مشكلات شهرستان در حوزه راه وشهرسازي با حضور فرماندار و تني چند از مسئولين برگزار شد، شركت كرد.
مديركل راه وشهرسازي استان هدف از حضور خود در شهرستانها را مرور مسائل و مشكلات شهرستان و پيگيري جهت رفع اين مشكلات عنوان كرد و گفت: مردم ما مستحق بهترين ها هستند و تمامي پروژه هايي كه در اين شهرستان مشمول زمان شده بايد اولويت بندي شده و مرتفع گردد تا نتيجه آن به مردم برگردد.
مديركل راه وشهرسازي با توجه به مشكلات مطرح شده در جهت روند اجراي پروژه ها و وجود پروژه هاي نيمه تمام در شهرستان كه مشمول زمان شده گفت: مهمترين معضل در عدم پيشرفت پروژه ها طبق برنامه، بحث عدم تامين و تخصيص منابع مالي است كه به امروز و ديروز بر نمي گردد و بايد با تشريك مساعي و همكاري بين دستگاهها در شهرستان و با كمك شهرداري ها بتوان بخش عمده اي از اين مسائل را مرتفع نمود .
وي افزود: قطعا منابع و ظرفيت هايي در شهرستان وجود دارد كه بايد در راستاي مباحث خود مجموعه شهرستان استفاده گردد و سعي شود تا قبل از انجام و تعريف هر پروژه، منابع آن مشخص تا با مشكل اعتبارات در آينده مواجه نشود.
اين مقام مسئول به ادغام مسكن و راه و امتيازات اين دو در كنار هم اشاره داشت و بيان نمود: استفاده از امكانات هر يك از اين دو مقوله در راستاي پيشرفت پروژه ها بسيار حائز اهميت است و با بهره گيري از امكانات هر حوزه البته در راستاي قوانين و ضوابط مي توان در جهت به سرانجام رساندن پروژه هاي خود مجموعه استفاده نمود.

قاري قرآن به طرح اقدام ملي ساخت مسكن در شهرستان اشاره داشت و گفت: خوشبختانه در آران و بيدگل در مرحله اول 480 واحد سهميه لحاظ گرديده كه متقاضيان ثبت نام كرده اند و در شهر نوش آباد نيز با بهره گيري از واحدهاي مسكن مهري كه فاقد متقاضي بوده به تعداد 100 واحد، اين واحدها در قالب طرح اقدام ملي و با استفاده از تسهيلات اين طرح به متقاضيان واگذار مي شود.
وي اظهار داشت : سعي مي شود تا در تمامي شهرها كه داراي اراضي دولتي هستيم اين طرح را اجرا نماييم و حتي زمين هايي كه امكان الحاق به محدوده دارد را نيز مصوب تا مردم از مزاياي اين طرح جهت خانه دار شدن بهره مند شوند، لكن در برخي از شهرها زمين دولتي موجود نيست كه لازم است طبق قانون، دستگاهها اراضي مازاد بر استفاده خود را به دولت بازگردانند تا در راستاي اين امكانات و برنامه ها و براي مجموعه خود شهرستان مورد استفاده قرار گيرند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات