جاده خلخال – پونل افتتاح می شود

جاده خلخال – پونل افتتاح می شود

فرماندار شهرستان خلخال از افتتاح و بهره برداری از جاده خلخال – پونل تا دو ماه آینده خبر داد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ذبیح الله عبدالهی ظهر چهارشنبه در بازدید از طرح جاده خلخال به پونل اظهار داشت: با مساعد بودن شرایط جوی این طرح تا پایان تابستان تکمیل خواهد شد.

این در حالی است که مدیرکل حوزه راهسازی منطقه ۴ وزارت راه و ترابری پیش از این از بهره‌برداری پروژه در حال احداث خلخال به پونل تا پایان مرداد ماه سال‌جاری خبر داده بود.

فرماندار شهرستان خلخال اضافه کرد: بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند با نزدیک کردن راه ارتباطی دو استان اردبیل و گیلان زمینه تردد آسان مسافران را نیز فراهم آورد.

وی تنها راه خروج خلخال از بن‌بست فعلی را افتتاح پروژه‌های راهسازی عنوان کرد و افزود: بی شک با تکمیل این پروژه و همچنین افتتاح راه اصلی اردبیل به سرچم گشایشی در توسعه شهرستان خلخال در تمام زمینه‌ها فراهم خواهد شد.

به گفته برخی از شهروندان این شهرستان، مردم خلخال بیش از ۴۰ سال است که منتظر راه‌اندازی این پروژه هستند، اما تاکنون به تعویق افتاده است. جاده خلخال- پونل در استان گیلان ۸۰ کیلومتر طول دارد.

پیشرفت ۳۵ درصدی نصب سیستم روشنایی جاده خلخال - اسالم

عبدالهی همچنین در بازدید از عملیات نصب سیستم روشنایی در جاده خلخال- اسالم ابراز داشت: ای پروژه نیز با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در این پروژه سیستم روشنایی در ۱۲٫۵ کیلومتر از این مسیر نصب خواهد شد، تصریح کرد: این طرح به دلیل مه گرفتگی و عدم دید رانندگان در اکثر ایام سال با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال اجرا می شود.

به گفته فرماندار خلخال ایجاد روشنایی این مسیر به منظور جلوگیری از وقوع تصادفات احتمالی و یا سقوط رانندگان به دره بر اثر عدم دید مناسب و ایمن سازی جاده ارتباطی اجرا می شود.

گفتنی است جاده خلخال - اسالم به طول ۷۵ کیلومتر یکی از راه‌های ارتباطی استان اردبیل به گیلان بوده و دارای مناظر طبیعی بسیار زیبا است، اما در عین حال این یکی از جاده‌های سخت گذر استان بویژه در فصل زمستان به شمار می‌رود.

این مسیر با داشتن ارتفاع سه هزار و ‪ ۳۰۰‬ متری از سطح دریا در فصل سرما با کولاک شدید همراه است.

‪ ۱۸‬ کیلومتر این محور تا گردنه الماس در حوزه استحفاضی استان اردبیل و بقیه در حوزه استان گیلان قرار دارد.

 

 

    نظرات