نصرت الهی یاری گرحجت الاسلام والمسلمین حسنی و مجاهدان مسلحشان شد/ حمله تانک های رژیم پهلوی به مسجد اعظم عامل همبستگی انقلابیون

نصرت الهی یاری گرحجت الاسلام والمسلمین حسنی و مجاهدان مسلحشان شد/ حمله تانک های رژیم پهلوی به مسجد اعظم عامل همبستگی انقلابیون

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی با شروع مبارزه مسلحانه ضربه سخت و محکمی به نیروهای رژیم شاه زد .

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی صبح امروز دوم بهمن ماه در مراسم بزرگداشت شهدای انقلاب و حماسه دوم بهمن که در مسجد اعظم ارومیه برگزارشد، افزود: در ارومیه مسجد اعظم پایگاه مبارزه با طاغوت بود و حجت الاسلام حسنی با شروع مبارزه مسلحانه و  مسلح کردن برخی افراد به نیروهای رژیم شاه ضربه سخت و محکمی زد .

وی با اشاره به اینکه باید در مسیر حق محکم بایستیم و جدی تر و قوی تر درمقابل دشمن بجنگیم، تصریح کرد: در سال ۴۲ امام خمینی پرچم مبارزه با طاغوت را با حمایت مردم بالا برد و این مبارزه ادامه پیدا کرد و در سال ۵۷ با فرارسیدن زمان وعده نصرت الهی انقلاب اسلامی پیروز شد .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه اولین شهری که در کشور مبارزه مسلحانه را شروع کرده ارومیه بود، اظهار کرد: با شروع مبارزه مسلحانه، نیروهای رژیم شاه می خواستند مانع این حرکت مسلحانه انقلابیون شوند و به انقلابیون حمله همه جانبه و با استفاده از تانک  کردند غافل از اینکه مردم آذربایجان با اتحاد و همدلی آماده بودند به خاطر خدا خون بدهند و این واقعه سبب همبستگی هرچه بیشتر انقلابیون شد و آنها را مصمم تر کرد .

قریشی ادامه داد: گرچه مجاهدت های حاج آقا حسنی و همرزمانش در برابر طاغوت و انقلاب مسلحانه آنها بسیار ارزشمند و در تاریخ ماندگار است اما این مجاهدت ها و تلاشهای انقلابیون بدون نصرت الهی و توجه خداوند به نتیجه نمی رسید و پروردگار متعال نیز وقتی همت و اراده تزلزل ناپذیر مردم انقلابی را می دید، آنها را برای سرنگونی رژیم تا دندان مسلح پهلوی یاری کرد .

وی با اشاره به اینکه از اول انقلاب تا کنون کشور شاهد فتنه ها و جنگ ها ی بسیاری بوده، یاد آورشد: حضور ۲۵ میلیون نفری در تشییع پیکر سردار سلیمانی به انقلاب جان  دوباره داد و دشمنان را مایوس کرد .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: انتقام سخت سپاه و سیلی محکم به آمریکا و حمله به پایگاه عین الاسد هیمنه آمریکا در منطقه را نابود کرد و حقیقتاً این اقدام اهمیت بسیار بالایی دارد .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات