مستند مجموعه جنگل قائم باید ساخته شود

عضو جدید شورای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری معرفی شد

شهردار کرمان:

مستند مجموعه جنگل قائم باید ساخته شود

شهردار کرمان، ساخت مستند ماندگار مجموعه جنگل قائم را اقدامی ماندگار برای شهرداری و فضای سبز شهر کرمان دانست و افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری موظف است با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری نسبت به تهیه‌ی این مستند اقدام کند.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ghotbi.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید neshast faza sabz.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید rajabi zade.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید seyfolahi dar faza sabz.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahrdar dar faza sabz.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید takalo.jpg

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم زاده در جلسه ای که با حضور هیات مدیره و اعضای شورای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری برگزار شد؛ مجموعه جنگل قائم را از سرمایه های شهر کرمان در حوزه فضای سبز شهری قلمداد و خاطرنشان کرد: اقدامی که در سالهای پیش برای کاشت دست ساز درختان این جنگل انجام شده نه تنها در کشور بلکه شاید در خاورمیانه بی نظیر باشد.

وی افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، موظف است به این مجموعه‌ی ارزشمند توجه ویژه‌ای داشته باشد که در این رابطه پیشنهاد می‌کنم با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی از سابقه و پیشینه‌ی ساخت جنگل قائم مستندی ساخته شود.

عالم زاده همچنین مجموعه پارک مادر و پارک جنگلی شهید باهنر را میراث ماندگار فضای سبز شهر کرمان دانست و افزود: این دو پارک نیز از اقدامات موثر و ارزشمند در زمان خود هستند.

وی ادامه داد: پارک مادر در منطقه دو و پارک جنگلی شهید باهنر در منطقه سه، سرانه فضای سبز بالایی دارند که لازم است مستند این دو پارک هم تهیه و از شهرداری کرمان این آثار به یادگار بماند.

عالم زاده همچنین از دیگر اقدامات خوب در حوزه فضای سبز به تهیه طرح جامع فضای سبز شهر کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: در این طرح همه‌ی جوانب امر در نظر گرفته شده است و کارشناسان علمی و فنی در کنار هم قرارگرفته اند.

در ادامه‌ی این جلسه معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به اقدامات انجام شده در زمینه فضای سبز اشاره کرد و گفت: انتقال آب برای تامین آب پارک گردشگری، جنگل قائم و بام کرمان به طول 9 کیلومتر، طرح توسعه شبکه آب خام، جابه جایی درختان واقع در مسیر پروژه های عمرانی و خرید وسایل روشنایی برای پارکهای شهر از جمله اقدامات انجام شده توسط این سازمان است.

یدالله علیزاده از خرید تجهیزات روشنایی به ارزش 12 میلیارد تومان برای تامین روشنایی و رفع نقص روشنایی پارک‌ها خبر داد و گفت: طرح آبیاری تحت فشار در جنگل قائم، طرح کاشت در پارک‌های سطح شهر، اطلاح کاشت در بلوار جمهوری و حفر هفت حلقه چاه آب برای آبیاری فضای سبز نیز از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار سازمان است.

معاون سیما و منظر، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان نیز ضمن اشاره به اقدامات دو حوزه هنرهای شهری، ساماندهی تابلوهای شهری (گرافیک تبلیغات محیطی) به بازپیرایی نیز اشاره کرد و گفت: بازپیرایی یعنی به گونه ای عمل کنیم که شهر زشت ساخته نشود تا نیازی به زیبا سازی نداشته باشد.

عماد محسنی تکلو  افزود: در حوزه بازپیرایی خلاء وجود دارد واین حوزه نیازمند برنامه های مدونی است که باید به آن توجه شود.

وی مخاطبان حوزه زیباسازی و هنرهای شهری را مردم، هنرمندان و مدیران دانست و گفت: هر کدام از این سه دسته دیدگاه‌ها و سلیقه‌های متفاوتی دارند و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که سلیقه هر سه گروه مدنظر قرار گیرد تا کار پیش رود.

وی خاطرنشان کرد: واحد سیما و منظر شهری ساز و کاری در پیش گرفته که هر سفارش کاری را به فراخوان می گذارد تا گروه‌های مختلف به صورت مساوی حق مشارکت داشته باشند و برای داوری، داوران سرشناس بومی و حتی ملی بر آثار ارایه شده اعمال نظر می‌کنند.

معاون سیما، منظر و فضای سبز شهری از اعلام دو فراخوان حجم های ماندگار شهری و کارهای موقت و تزیینی برای پایان سال خبر داد و گفت: در زمینه فراخوان دوم 1400 اثر هنری به دبیرخانه رسیده که 60 کار انتخاب شده است و به زودی جانمایی می شود.

وی همچنین مرمت مجسمه های شهری را از جمله اقدامات در دستور کار ذکر و خاطرنشان کرد: مهم ترین این مجسمه ها خواجوی کرمانی است که قدمت آن به 30 سال پیش برمی گردد و نیازمند مرمت است.

وی همچنین از ساخت 7 سردیس از مفاخر کرمان خبر داد و گفت: سردیس سردار سلیمانی نیز به زودی ساخته می شود

در ادامه این جلسه ابوالقاسم سیف الهی شهردار پیشین و از اعضای شورای سازمان سیما ،منظر و فضای سبز شهری با اشاره به اینکه در زمینه زیباسازی شهر در گذشته اقداماتی به صورت سلیقه‌ای اعمال می‌شده است افزود: خوشحال هستم که این حوزه متولی مشخصی پیدا کرده است.

وی شیوه واگذاری کارهای زیبا سازی در هنرهای شهری از طریق فراخوان را خوب ارزیابی کرد و گفت: در بعضی از جاها مردم و کسبه معطل طرح تفضیلی هستند که باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند.

مهدی رجبی زاده عضو دیگر شورای سازمان با اشاره به اینکه مردم از عملکرد شهرداری راضی هستند؛ خاطرنشان کرد: هر روز شاهد اتفاقات خوب و مثبت در شهر هستیم و این اقدامات در یک نقطه متمرکز نیست و تمام مناطق شهر را در برمی‌گیرد.

وی افزود: احتمال داده می شود مسافران زیادی در آستانه عید نوروز به کرمان بیایند و زیبا سازی شهر به طور حتم دیده می شود و در خاطره ها می ماند.

در ادامه مریم قطبی عضو دیگر شورای سازمان گفت: درست نیست که سیما و منظر شهری به المان و هنر شهری تقلیل داده شود و منظر فرهنگی و حریم بصری نیز باید جدی گرفته شود.

لازم به ذکر در پایان این مراسم طی حکمی از سوی شهردار کرمان، مهندس مهدی رجبی زاده به عنوان عضو شورای سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری تعیین و منصوب شد.

مهدیه جعفری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات