برای اولین بار دوره های آموزشی مدیریت منابع آب برای دهیاران 22...

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی ازآغاز برگزاری مجموعه دوره های آموزشی مدیریت منابع آب برای دهیاران برای اولین بار در 22 شهرستان استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی، مهندس محمد محمدی با اعلام این خبر افزود: این دوره ها براساس تصمیم کمیته صیانت از منابع آب استان و تأکید مقامات قضایی در خصوص ضرورت برگزاری دوره های آموزشی برای دهیاران، با همکاری مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری، شرکت آب منطقه ای و جهاد کشاورزی استان برای دهیاران 22 شهرستان با هدف ارتقای دانش آبی دهیاران و آشنایی آنان با قوانین و مقررات حفاظت و مهندسی رودخانه ها، حفاظت و بهره برداری آب های زیرزمینی ، سدها و شبکه ها، اصول بهره بردای و نگهداری تأسیسات آبی برگزار می شود.

مهندس محمدی در این جلسات توضیحاتی درخصوص وضعیت منابع آب استان، سیاست های دولت در راستای احیای دریاچه ارومیه و اقدامات انجام شده توسط آب منطقه ای استان و انتظارات این شرکت به دهیاران ارائه نمود و از آنان خواست تا در عملیات اجرایی پروژه های توسعه زیرساخت های روستاها و اجرای طرح های هادی روستاها، حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها و انهار عمومی و سنتی را رعایت نموده و مجوزهای لازم را از متولیان ذی ربط اخذ نمایند.

وی همچنین در خصوص حفاظت کیفی از رودخانه های استان بر جلوگیری از تخلیه نخاله های ساختمانی، فضولات حیوانی و پساب خانگی در منابع آب سطحی و همکاری با شرکت آب منطقه ای استان در خصوص حفاظت کیفی از منابع آب در مقابل آلاینده های صنعتی تأکید نمود.

در این دوره ها که با حضور مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی و آب منطقه ای استان برای آموزش دهیاران 22 شهرستان انجام می گیرد، کارشناسان مربوطه توضیحاتی در خصوص اصلاح الگوی کشت و افزایش راندمان کشاورزی و روش های نوین آبیاری ، حفاظت کیفی و مدیریت و مهندسی رودخانه ها و سواحل و آب های زیرزمینی به دهیاران حاضر در جلسه ارائه شده و به سئوالات آنان در خصوص موضوعات مربوطه پاسخ داده می شود.

در خلال این دوره های آموزشی، جزوه ها و کتابچه های آموزشی مربوطه توسط شرکت آب منطقه ای و جهاد کشاورزی استان در میان دهیاران توزیع می شود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

    شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات