بحث درباره فروش «تراکم سیار» ادامه دارد

بحث درباره فروش «تراکم سیار» ادامه دارد

www.BanaNews.irاظهارنظرها و موضع‌گیری‌های مسوولان شهری نسبت به آنچه هفته گذشته یک مقام مسوول در سازمان شهرداری‌های وزارت کشور اعلام کرد، ادامه دارد که در آخرین آنها مشخص شده در پایتخت تراکم‌هایی تحت عنوان «سیار» فروخته‌شده که هنوز استفاده نشده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اخیرا معاون اجرایی سازمان شهرداری‌ها از فروش بی‌رویه تراکم‌ ساختمانی در تهران اظهار گلایه کرده بود و گفته بود برخی تهران را برای ۱۵ سال آینده هم فروخته‌اند.

اما این گفته را مسوولان شهرداری‌تهران رد می‌کنند و می‌گویند همه مجوزهای تراکم بر اساس مصوبات شورای‌شهر است و تراکم ‌فروشی در شهرداری معنا ندارد.

این در حالی است که روز گذشته یک عضو شورای‌ شهر تهران در این باره به ‌فارس گفت: نمی‌توانم قاطعانه بگویم این موضوع درست است یا خیر، ولی به طور کلی حساب کردن میزان فروش تراکم و بعد نتیجه گرفتن این نکته که تهران تا ۱۵ سال دیگر فروخته شده مشکل است، ولی در اصل در این زمینه مشکلاتی هم وجود دارد.

محمد‌علی نجفی تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته تراکم‌هایی فروخته شده که هنوز استفاده نشده و تحت عنوان تراکم شناور یا سیار در دست عده‌ای از مالکان است و در برخی موارد چندین دست نیز چرخیده است.

 

 

 

    نظرات