استان اصفهان نزديك به 700 صنعت آلاينده دارد

استان اصفهان نزديك به 700 صنعت آلاينده دارد

مديركل حفاظت محيط زيست استان اصفهان با بيان اينكه اصفهان يكي از آلوده‌ترين كلان‌شهرهاي كشور است، گفت: در زمان حاضر نزديك به 700 صنعت آلاينده داريم كه ظرفيت آلايندگي متفاوتي با يكديگر دارند.

به گزارش«پارما» ايرج حشمتي روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ايرنا بر لزوم جلوگيري از تشديد آلودگي هوا از سوي صنايع افزود: با پيگيري‌هاي مستمر اجازه نمي‌دهيم كه صنايع از حد و حدود آلايندگي عبور كنند؛ به طور قطع قصد توقف فعاليت صنايع را نداريم اما وظيفه ما اين است كه حقوق شهروندان و فعالان در مجموعه‌هاي صنعتي را در كنار هم حفظ كنيم.

وي بيان كرد: شركت‌هاي دانش‌بنيان و دانشگاه‌ اصفهان و صنعتي مي‌توانند مشاوره‌هاي خوبي در راستاي كاهش آلايندگي به واحدهاي صنعتي و شركت‌ها ارايه دهند اما مهم خواستن است و صنايع بايد بخواهند تا اين كار را انجام دهند.

به گفته مديركل حفاظت محيط زيست استان اصفهان، در بسياري از صنايع پيشرفت‌ها و حل مشكلات زيست محيطي از سوي شركت‌هاي دانش بنيان را شاهد بوديم.

وي با اشاره به بازديدهاي مستمر استاندار از شهرك‌هاي صنعتي استان اصفهان گفت: رويه بر اين منظور است تا صاحبان صنايع مشكلات اقتصادي، زيست محيطي و مسايل مربوط به وام‌ها و بيمه را مطرح كنند.

حشمتي با اشاره به بازگشايي دوباره برخي از صنايع پس از تعطيلي تاكيد كرد: برخي از صنايع براي تحقق مسايل توسعه‌اي و يا حل مشكلات اقتصادي نياز به تاييديه زيست محيطي دارند.

وي اضافه كرد: براي اعلام وضع زيست محيطي صنايع، سوابقي از جمله مشكلات تصفيه‌خانه فاضلاب صنعتي، پسماند و نيز مسايل ‌HSE مدنظر قرار مي‌گيرد، از اين رو بر اساس دستور استاندار قرار شد، نخست صنايع مسايل زيست محيطي را در يك برنامه مدون مورد تاييد محيط زيست برطرف كنند و سپس از مجموعه تسهيلات و امكانات بهره‌مند شوند.

مديركل حفاظت محيط زيست استان اصفهان ادامه داد: با توجه به ظرفيت آلايندگي‌هايي كه صنايع گوناگون دارند، نسخه‌هاي متفاوتي را در نظر مي‌گيريم زيرا هنگامي كه صنعتي دچار مشكل پسماندهاي شيميايي است، موجب تشديد آلودگي شهر مي‌شود.

وي با بيان اينكه محور بازديدهاي استاندار از صنايع حل مشكلات و معضلات زيست محيطي كارخانه‌هاست، تصريح كرد: اكنون درگير مسايل تحريم هستيم و بسياري از صنايع امكان استفاده از آخرين فناوري‌هاي نوين را ندارند اما اين موضوع نبايد دليلي باشد كه صنايع اقدامات حداقلي را انجام ندهند.

افزون بر 9 هزار واحد توليدي و صنعتي در استان پنج ميليون نفري اصفهان فعاليت دارند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات