در چهارمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان در سال ۹۸ بر رفع مشکلات مدیریت پسماندهای شیمیایی و دارویی استان تاکید شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در کارگروه مدیریت پسماند گفت: با مشارکت بخش خصوصی نسبت به بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی مراکز خصوصی اقدام می شود. همچنین پسماندهای شیمیایی و دارویی مراکز مختلف به شرکتهای مجاز خارج از استان انتقال می یافت که  به تازگی به دلیل بروز برخی مشکلات این روند دچار اختلال شده است و تلاش می شود با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل این مشکل رفع شود.

سعید شهند افزود: به دلیل ماهیت پسماندهای پزشکی، نظارت بر مدیریت صحیح این موضوع به طور جد دنبال می شود و تمام مراکز درمانی بهداشتی ملزم به رعایت قوانین مربوطه در حوزه مدیریت پسماند هستند.

شهند اظهار داشت: در بحث مدیریت پسماندهای ویژه نیز اقدامات لازم توسط این اداره کل انجام شده است و مدیریت آن در حال واگذاری به بخش خصوصی است.

در این کارگروه شهردار اردبیل گفت: پسماند تولید شده در اردبیل روزانه ۳۰۰ الی ۳۵۰ تن است و بدون همکاری شهروندان مدیریت این حجم از زباله با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

لطف اللهیان مشکل شیرابه تولید شده در سایت دفن زباله را از مسائل قابل توجه در بحث مدیریت پسماند عنوان کرد و افزود: شهرداری تلاش می کند با اجرای برخی طرح های عملیاتی این مسئله را حل کند.

همچنین در این کارگروه شهرداری اردبیل گزارشی از سازوکارهای مدیریت نخاله های ساختمانی ارائه نمود.


























































لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات