شیرهای مازوت نیروگاه شازند بزودی پلمپ خواهند شد

شیرهای مازوت نیروگاه شازند بزودی پلمپ خواهند شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در نشست با اعضای سمن های استان با حضور خانم مهدی آقایی، مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این مطلب که به هیچ وجه مجوز توسعه نیروگاه را صادر نخواهیم کرد ،گفت: به منظور جلوگیری از افزایش آلودگی هوای اراک ، نیروگاه شازند به هیچ عنوان بحث توسعه نخواهد داشت.

وی ادامه داد : دستور قضایی گرفته ایم و هماهنگی هایی انجام شده که به سمت پلمپ شیرهای مازوت نیروگاه برویم . شخص استاندار نیز با این اقدام موافق است و بنده قول می دهم پلمپ شیرهای مازوت نیروگاه را به زودی انجام دهم.


میرزایی تصریح کرد: از جمله اقدامات موثر زیست محیطی که توسط پالایشگاه شازند انجام شده است استحصال روزانه ۷۰۰ تن گوگرد از بنزین توزیعی در کشور است. در حالی که قبلا ۵۰ تن گوگرد استحصال می شد و این حجم گوگرد در کل هوای کشور پراکنده می شد.

وی ادامه داد : هیچ دستگاهی حتی یک خط مستند هم در خصوص ایرالکو نداد که در دادگاه ایرالکو ببرم. محیط زیست استان به تنهایی مقابل وکیل میلیاردی ایرالکو ایستاد و در نهایت موفق به کسب سه رای قطعی شد. به طوری که اکنون التماس دارند که با آن ها بر سر میز مذاکره بنشینیم ولی بنده به تهران اعلام کرده ام که هرگز این کار را انجام نمی دهیم.

خوشبختانه رویکرد آلومینیوم الان به جای وکیل به سمت جذب مشاور زیست محیطی رفته است و اینکه موضوع محیط زیست در شاخص های آن ها قرار گرفته مطلوب است.

میرزایی یاد آور شد : عوارض آلایندگی متاسفانه بر مبنای قانون هیچ ارتباطی به محیط زیست ندارد؛ این عوارض را شهرداری ها می گیرند و با بی برنامگی گاهی در یک خیابان، ۶ لایه آسفالت می زنند.

اداره مالیات استان این اطلاعات را در اختیار ما قرار نمی دهد که بدانیم هر واحد آلاینده به تناسب میزان آلایندگی اش چه میزان عوارض پرداخت می کند. به همین منظور به مجلس پیشنهاد داده شده که مبلغ عوارض، به صندوق ملی محیط زیست کشور وارد شود . اما نمایندگان اصرار دارند این پول در اختیار شهرداری ها و فرمانداری باشد.

وی تصریح کرد: مبالغ عوارض آلایندی ها وقتی وارد حساب شهرداری ها و دهیاری ها می شود، شفاف و مشخص نیست کجا هزینه می شوند. اعتقاد داریم این مبالغ هرگز در جهت بهبود زیست محیطی استان و شهرستان هزینه نشده است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات