۷۵ درصد ناوگان حفاظت محیط‌ زیست کشور فرسوده است

سرهنگ جمشید محبت خانی در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: نوسازی ناوگان حفاظت محیط‌زیست نیازمند تامین اعتبار است و امید است در اعتبارات سال ۹۹ این بخش به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مسیرهای حوزه مدیریت حفاظت محیط‌زیست اغلب مسیرهای خاکی و سخت‌عبور است که همین مسیرها بر کاهش طول عمر ناوگان موثر است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور یادآور شد: ۲ سال گذشته ۷۰ دستگاه خودروهای شاسی‌بلند به منظور نوسازی ناوگان یگان حفاظت محیط‌زیست خریداری شد، و این رویه باید استمرار یابد.

وی بیان کرد: ناوگان فرسوده قدرت تحرک در پیشگیری از وقوع جرم را در عرصه‌های محیط زیست به یک سوم کاهش ‌می‌دهد و زمانی که قدرت تحرک کاهش یابد، پیشگیری از جرم نیز کاهش یافته و محیط‌زیست جولانگاه سودجویان می‌شود.

محبت‌خانی تصریح کرد: کاهش قدرت در پیشگیری از جرم آثار سوء و پیامدهای غیرقابل جبرانی برای حیات وحش و محیط زیست خواهد داشت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: امسال و سال‌گذشته حدود ۴۰۰ میلیارد ریال برای تهیه بیش از۴۳ قلم تجهیزات مانند چراغ قوه، جلیقه ضدگلوله و ماشین‌های شاسی بلند تامین شد و این تجهیزات در اختیار یگان‌های حفاظت محیط‌زیست در استان‌ها قرار گرفت.

شعبه‌های ویژه رسیدگی به پرونده محیط‌بانان در کشور تشکیل می‌شود

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: طبق ماده یک لایحه تصویب شده در حمایت از محیط‌بانان، شعبه‌های ویژه برای رسیدگی به پرونده محیط‌بانان تشکیل و خارج از نوبت به این پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.

وی بیان کرد: تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان یک دستاورد بزرگ برای سازمان حفاظت محیط‌زیست و دولت محسوب می‌شود.

محبت‌خانی خاطرنشان کرد: تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان در مجلس ‌شورای اسلامی سازمان حفاظت محیط‌زیست را موظف کرده تا تمام محیط‌بانان پیمانی، قراردادی، رسمی را در ابعاد مختلف مانند بیمه عمر، بیمه مسوولیت و بیمه بیماری صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور به منظور افتتاح ساختمان ستاد فرماندهی یگان حفاظت محیط‌زیست استان سمنان، دیدار با محیط‌بانان استان و شرکت در دوره آموزشی محیط‌بانان این استان به سمنان سفر کرد.

مناطق حفاظت شده در استان سمنان ۲.۳ میلیون هکتار است و در مجموع بین ۱۵ تا ۲۰ هزار هکتار عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان است که نیاز به حفاظت دارد.

در دستورالعمل سازمانی حدود ۶۴۷ پست شغلی برای محیط بانی تعریف شده اما اکنون استان سمنان حدود ۲۰۰ محیط بان دارد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات