مجموعه سعد السلطنه زیباترین راوی پیشینه تاریخی قزوین است

مجموعه سعد السلطنه زیباترین راوی پیشینه تاریخی قزوین است

وی با اشاره به اینکه سعدالسلطنه برخلاف کاروانسراهای دیگر صرفا مختص اتراق مسافران نبوده است، گفت: کاربرد این کاروانسرا از گذشته تا امروز بیشتر تجاری بوده و با این‌حال امکاناتی همچون حمام و آب انبار هم در این مجموعه برای کاروانهای تجاری که از شهرهای دیگر وارد قزوین می شده وجود داشت.

علیجانی افزود: امروزه دیگر می توان گفت که سعد السلطنه دیگر تنها کاروانسرای سرپوشیده ایران نیست، بلکه یکی از با کیفیت ترین و اصیل ترین مراکز خرید کشور هم به شمار می‌رود. در سعدالسلطنه به نسبت مراکز خرید دیگر، کمتر نشانی از اجناس چینی پیدا خواهید کرد. حجره‌ها صنایع دستی و انواع شیرینی های سنتی شهر را دارد و حتی کافه هایش هم همسو و هماهنگ با فضای کلی مجموعه طراحی شده‌اند.

وی با اشاره به تلاش های مجموعه مدیریت شهری برای ثبت جهانی سعدالسلطنه گفت: این مجموعه‌ی تاریخی فرهنگی با تلاش هایی که در مدیریت شهری و همراهی دستگاه های مرتبط صورت گرفته در فهرست انتظار برای ثبت بازار جهانی صنایع دستی است.

علیجانی خاطر نشان کرد: اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین، معرفی این سرای زیبا را به عنوان یک بازار جهانی و شناساندن ظرفیت های بی بدیل آن به مردم کشور و جهان را از رسالت های خود می داند و امروز با دعوت از خبرنگاران حوزه اقتصاد رسانه های سراسری کشور گامی در این راستا برداشته است‌.

گفتنی است؛ در این بازدید نمایندگان خبرگزاری های مطرح کشور از جمله ایرنا، ایسنا، ایلنا، تابناک، مهر و سایر خبرگزاری ها و روزنامه های سراسری اقتصادی از جمله دنیای اقتصاد، جهان صنعت و سایر روزنامه ها حضور داشتند.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات