صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شهرداری اصفهان حامی استارتاپ‌ها است

صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شهرداری اصفهان حامی استارتاپ‌ها است

به گزارش اداره ارتباطات وامور بین الملل شورای اسلامی شهر، علیرضا نصراصفهانی در مراسم رونمایی از مجموعه استارتاپ "رایابان" با بیان اینکه گسترش استارتاپ‌ها یکی از ضروریت‌های شهرهای امروزی است، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های بزرگ شورای شهر اصفهان موضوع اشتغال جوانان است که همواره شهروندان برای آن به اعضای شورا مراجعه می‌کنند و درخواست می‌کنند شرایطی متناسب با تحصیلاتشان برای آن‌ها فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه با وجود تلاش‌هایی که انجام می‌شود محدودیت‌ها سبب شده این تلاش‌ها به‌طور کامل نتواند دغدغه شهروندان را پاسخ دهد، افزود: فعالیت استارتاپ‌ها به این خاطر که شرایط اشتغال را با تکیه بر خلاقیت در شهر ایجاد می‌کند قابل تحسین است بنابراین از هر حمایتی که بتواند این حوزه را در اصفهان گسترش دهد، دریغ نخواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مدیران شهری باید در این عرصه فعالیت کنند، تصریح کرد: تاکنون بارها در شورای شهر بحث استارتاپ‌ها و اکوسیستم کارآفرینی پیش آمده اما با مخالفتی از سوی اعضای شورای شهر مواجه نشده است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی اکوسیستم کارآفرینی در شهر اصفهان یکی از وعده‌های شورای حاضر در انتخابات بود، ادامه داد: تشکیل ستاد توسعه کارآفرینی و کمک به ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای جذب و حفظ طبقه خلاق شهر اصفهان از مهم ترین اقدامات دوره پنجم شورای شهر در حمایت از استارتاپ ها بوده است.

نصراصفهانی اضافه کرد: بخشی از ساختمان جهان‌نما در مرکز شهر به مجموعه‌ای از استارتاپ‌ها تخصیص یافت تا بتوانیم بخشی از دغدغه فعالان این حوزه‌ها را پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه طبقه خلاق در میان شهروندان، زمانی مطرح می‌شود که افراد با تکیه بر خلاقیت خود، فعالیت مستمر داشته باشند، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم تمام برنامه‌هایی که در رابطه با جوانان و نوجوانان خلاق شهر است را انجام دهیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات