فرهنگسازی راهکاری موثر در جهت استفاده از حمل و نقل عمومی

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان عنوان کرد:

فرهنگسازی راهکاری موثر در جهت استفاده از حمل و نقل عمومی

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان، بر ضرورت فرهنگسازی در زمینه‌ی استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، هادی خدادادی در حاشیه‌ی برگزاری سی و پنجمین مجمع عمومی اتحادیه‌ی اتوبوسرانی‌های شهری کشور که در شهر کرمان برگزار شد، گفت: یکی از معیارهای توسعه یافتگی شهری، گسترش و ارتقاء حمل و نقل عمومی است و در این راستا فرهنگسازی راهکاری موثر در جهت استفاده از حمل و نقل عمومی به شمار می رود.

وی افزود: بازسازی، نوسازی و تجهیز ناوگان عمومی به خصوص اتوبوس‌های شهری از جمله مواردی است که در برنامه‌ی کاری اتحادیه قرار گرفت.

خدادادی با اشاره به اینکه اتحادیه درصدد است که در جهت توسعه حمل و نقل عمومی اقدامات موثری انجام دهد، افزود: در این راستا یکی از وظایف مهم اتوبوسرانی، سرویس دهی و خدمات رسانی مطلوب  به مردم است و سعی بر این است اتوبوس های فرسوده، بازسازی و نوسازی شوند و ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه یابد.

وی تصریح کرد: بایستی به سمت و سویی برویم که با برنامه‌ریزی‌های دقیق و فرهنگسازی لازم، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرها نهادینه شود.

خدادادی با بیان اینکه توجه به حوزه حمل و نقل عمومی نقش بسزایی در توسعه یافتگی شهرها دارد، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی درست و هدفمند در حوزه حمل و نقل عمومی، بسیاری از مسایل و مشکلات از جمله معضلات آلودگی هوا و وضعیت ترافیک حل می‌شود.

وی با اشاره به افزایش جمعیت، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را امری مهم خواند و افزود: در واقع توسعه ناوگان حمل و نقل درون شهری می تواند به مدیریت شهری در زمینه کنترل و مدیریت ترافیک کمک کند و در این راستا شهروندان نیز از خدمات آن بهره‌مند شوند.

مریم ایرانمنش

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات