تمامی پروژه های آب منطقه ای گیلان در تالش فعال اند

مهندس وحید خرّمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در گفتگوی زنده خبری خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان ( شبکه باران) از فعال بودن تمامی پروژه های این شرکت از جمله احداث سد لاستیکی کرگانرود در شهرستان تالش خبر داد

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان مهندس وحید خرّمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در پاسخ به سوالی درباره وضعیت و روند اجرایی سد لاستیکی کرگانرود تالش گفت : سد های  لاستیکی از نظر ما بسیار حیاتی و مهم اند ، سد لاستیکی تالش نیز که در سال 97 به علت مسائل مالی تنگناهایی داشته در حال حاضر با حداکثر توان خود در حال اجراست .

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان گفت : بخشی از مباحث مالی این سد را مرتفع کرده ایم و با سرعت اجرایی فعلی انشاءالله در سال آینده می توانیم برنامه ریزی برای افتتاح آن داشته باشیم.

مهندس خرّمی در خصوص وضعیت سردهنه های شهرستان تالش نیز گفت : همواره در محدوده اراضی شالیزارهای شهرستان تالش مشکلاتی داریم زیرا بدلیل وقوع سیلاب های متعدد گاه مجبوریم خیلی از سردهنه ها را تا سه بار در سال بازسازی نمائیم.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان افزود : ساخت و مرمت سردهنه ها همواره جزء برنامه های ما خواهد بود ، و در این مورد برای شهرستان تالش پیمانکار گرفته ایم و ساخت سردهنه ها به زودی به اتمام می رسد.

مهندس خرّمی با بیان اینکه در شهرستانهایی نظیر تالش نیازمند داشتن منابع پایدار آب هستیم  ، گفت : برای مسئله آب شرب نیازمند به داشتن مخازنی هستیم که این مخازن در واقع با ساخت سدها محقق می شوند ، البته نه سد بزرگ یا سدهایی که مشکل زیست محیطی داشته باشند بلکه سدهایی که حدود 20 میلیون متر مکعب ذخیره آب داشته باشند که در این خصوص مطالعات لازم انجام شده ولی اخذ مجوز آنها یک فرآیند طولانی دارد که انشالله انجام خواهد شد.

مهندس وحید خرّمی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در بخش دیگری از این گفتگوی تلفنی گفت : ما در کوتاه مدت تمام سر دهنه هایی که در محدوده تالش و سایر نقاط سنتی آبخور داریم را خواهیم ساخت و سعی می کنیم با خشک چینی، گابیون بندی و کف بندی به آن ها پایداری بدهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان افزود : ساخت سازهای بتنی در کف رودخانه ها غالباً بخاطر به هم ریختگی فرم رودخانه ها ً با مشکل روبه رو می شود بنابراین در این خصوص با گابیون بندی و خشک چینی به دلیل سازگاری با رودخانه ها عمل می نمائیم.

مهندس وحید خرّمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در خصوص وضعیت اجرایی طرح آبرسانی به غرب دور نیز در پایان گفت : چاه فلمن موجود در منطقه مجموعه کاملی است که پس از بهره برداری خیلی از مشکلات تالش را مرتفع خواهد کرد که برای کوتاه مدت این چاه را به مجموعه آب شهری وصل کرده ایم و در فصل کم آبی سال های گذشته نیز از آن استفاده نموده ایم ، و ادامه داد؛ هم اکنون پیمانکار این طرح با جدیت مشغول به کار است ، و انشالله هر چه زودتر مابقی خط انتقال باقیمانده آن را نیز به اتمام برسانیم.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گیلان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گیلان

    شركت آب منطقه‌ای گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات