اتوبوسرانی تبریز در بین کلانشهرها وضعیت مناسبی دارد/ ضرورت نوسازی ناوگان

اتوبوسرانی تبریز در بین کلانشهرها وضعیت مناسبی دارد/ ضرورت نوسازی ناوگان

به گزارش شهریار، فرخ جلالی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز در بررسی ماده ۲۵ تعرفه عوارض محلی که به افزایش کرایه اتوبوس ها اختصاص داشت، اظهار کرد: وضعیت حاکم بر اتوبوسرانی از لحاظ داشتن اتوبوس نو مناسب نیست و به غیر از ۱۷ دستگاه، بقیه اتوبوس ها بالای ۱۰ سال عمر دارند.

او با اشاره به اینکه ۹۸ درصد مسیرهای ما در اختیار اتوبوس های بخش خصوصی است، اظهار کرد: ۶۵۰ هزار نفر مسافر روزانه توسط ناوگان اتوبوسرانی تبریز جا به جا می شود.

او ادامه داد: این در حالی است که شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه متحمل هزینه های اتوبوس های بخش خصوصی از جمله سوبسید و بیمه و ... است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در خصوص ماده ۲۵ مبنی بر افزایش کرایه ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی و عوارض اکران در فضاهای تبلیغاتی شرکت واحد طبق جدول پیشنهادی شهرداری، گفت: میانگین افزایش کرایه ۱۶ مسیر  حدود ۲۵ درصد و حداکثر ۳۰ درصد است.

او عنوان کرد: رانندگان شرکتی از بخش خصوصی بابت دریافت پول بجای کارت زنی گلایه دارند. شرایط ناوگان اتوبوسرانی تبریز به لحاظ برخورداری از اتوبوس چندان مناسب نیست اما در عین حال تبریز بهترین وضعیت اتوبوسرانی را پس از مشهد دارد.

جلالی یادآور شد: استفاده از کارت بجای پول نقد، به نفع شهرداری و شهر تبریز و به نفع کسانی است که از کارت استفاده می کنند.

او افزود: ما می خواهیم پرداخت پول نقد در کرایه اتوبوس را حذف کنیم. ما اکنون ۳۴ درصد پرت بلیت داریم و به صلاح مردم است که از کارت استفاده کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات