هسته مرکزی شهر کانون سرمایه گذاری اقامتی، درمانی و گردشگری

هسته مرکزی شهر کانون سرمایه گذاری اقامتی، درمانی و گردشگری

هسته مرکزی شهر کانون سرمایه گذاری اقامتی، درمانی و گردشگری

شهردار منطقه ۸ مشهد گفت: با عنایت به قرار داشتن محدوده این منطقه در موقعیت جغرافیایی بسیار حساس و استراتژیک شهر مشهد به واسطه همسایگی و ، هر ساله بیش از میلیون‌ها زائر هم وطن و بازدید کننده داخلی و خارجی در محدوده این منطقه تردد دارند و در هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و منازل شخصی آن اسکان می‌یابند. همچنین وجود دستگاه‌ها و ساختمانهای مهم اداری، ‌دولتی و وجود مراکز پزشکی و بهداشتی، ‌وجود مجتمع های تجاری مهم و برگزاری مراسمات مذهبی، سیاسی و اجتماعی همه و همه در سطح منطقه شرایط وی‍ژه‌ای را برای آن رقم زده است.
شهردار منطقه ۸ مشهد ضمن اشاره به بستر‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه گفت: محدوده منطقه ۸ با توجه به همجواری بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) و موقعیت جغرافیایی اش، ظرفیت بالایی در بخش سرمایه‌گذاری مسکن، مراکز اقامتی، درمانی و گردشگری دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، علی شیرازی ضمن معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه اظهار کرد: از این‌رو شهرداری منطقه آماده هرگونه همکاری و مشارکت با سرمایه‌گذاران در حوزه‌های یاد شده است و به همین دلیل بسته‌های سرمایه‌گذاری متنوعی در این خصوص تعریف کرده است.
وی در خصوص احیای بافت فرسوده خیابان دانش و اجرای طرح بازآفرینی شهری در این خیابان استراتژیک بیان کرد: در جهت رضایتمندی مردم، تسهیل عبور و مرور شهری و زیباسازی منظر شهری، شهرداری منطقه اقدام به احیای خیابان فرسوده دانش و اجرای عقب‌نشینی با امتیازات خاص کرده است که امیدواریم این اتفاق تا سال آینده الگویی برای سایر مناطق شود و رونقی دوباره بگیرد.
شیرازی با اشاره به این موضوع افزود: آنچه که برای خیابان دانش پیش‌بینی شده است، یک خیابان مرکزی به عرض ۳۵متر با دو رود سرویس (کناره‌راه) احداث خواهد شد. در این پروژه حدود ۴۰پلاک تملک می‌شود، بدین صورت که پلاک‌های حاشیه خیابان تخریب و عقب‌نشینی می‌کنند. مالکان می‌توانند تجاری‌ها را احیا کرده و پروژه‌های جدیدی برای آن تعریف کنند. در حال حاضر تنظیم صلح‌نامه‌ها در دستور کار قرار گرفته و اعتبار آن در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: در ادامه این پروژه احیای خیابان بهار هم در دستور کار قرار دارد و به تبع آن میزان زیادی از حوزه ساخت و سازها مشغول به کار خواهند شد و هزینه‌های تملک بصورت تهاتر پرداخت خواهد شد. با اجرای این پروژه‌ها شهر منظر دیگری به خود خواهد گرفت.
شهردار منطقه ۸ با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر مراکز درمانی در مرکز شهر قرار دارند، تریح کرد: شهرداری منطقه در تلاش است که بتوانیم بستری مناسب را در بولوار نماز برای این موضوع فراهم کنیم و مردم را به این قسمت از شهر که دسترسی به آن آسان است سوق دهد.
شیرازی با بیان این موضوع توضیح داد: سرمایه‌گذاری پروژه «آلتون» در محدوده بولوار نماز در حال اجرا است. در این پروژه تعدادی پزشک و سرمایه‌گذار اقدام به اخذ پروانه کرده‌اند که بخشی از آن به صورت بیمارستان تخصصی و بخشی بصورت هتل در مجاورت آن در حال احداث است و باعث رونق محدوده بولوار نماز خواهد شد. در همین راستا با چند سرمایه گذار دیگر نیز مذاکره شده است تا مرکز درمانی و اقامتی مشابه آلتون پشت مجموعه آیه ها بولوار شهید ناصری و بولوار شهدای ارتش احداث شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات