برگزاری بیش از ۴۰۰ کارگاه در گام دوم طرح «سایبان امید»

برگزاری بیش از ۴۰۰ کارگاه در گام دوم طرح «سایبان امید»

 برگزاری بیش از ۴۰۰ کارگاه در گام دوم طرح «سایبان امید»

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در راستای انجام مسئولیت‌های خود گام دوم طرح «سایبان امید» را با بیش از ۴۰۰ کارگاه و رویکرد توانمندسازی تا پایان سال برگزار می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، رضا دانایی در تشریح کلیات طرح سایبان امید گفت: هدف از اجرای این طرح، افزایش مهارت‌های اجتماعی و توانمندسازی کودکان، نوجوانان و زنان است که در تمام مناطق سیزده‌گانه شهرداری مشهد با تاکید ویژه بر مناطق پیرامونی و مراکز ویژه نگهداری از افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب به صورت رایگان اجرا می‌شود.
وی درباره سرفصل‌های آموزشی طرح مذکور افزود: افزایش مهارت‌های اجتماعی، افزایش مهارت‌های فنی، آشنایی با سازوکار راه‌اندازی مشاغل خرد و ساخت صنایع دستی، از محوری‌ترین سرفصل‌های آموزشی است که به کودکان، نوجوانان و زنان شرکت‌کننده در طرح آموزش داده می‌شود و شیوه‌های تربیت فرزند، آموزش راهکارهای تحمل‌پذیری و افزایش تاب‌آوری اجتماعی، قصه گویی فعال به منظور افزایش خلاقیت و تفکر انتقادی کودکان و نوجوانان نیز از جمله مهارت‌هایی هستند که به خانوده‌های شرکت کننده در طرح ارائه می‌‎شود.
معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: سعی بر این بوده که آموزش‌های مهارتی و ارتباطی ارائه شده در طرح سایبان امید، منطبق با نیاز شهروندان باشد تا زمینه حضور موثرتر آنان در مناسبات شهری و محلی فراهم شود.
وی گفت: گام دوم طرح سایبان امید از بهمن ماه امسال آغاز شده و تا پایان سال با اجرای بیش از ۴۰۰ کارگاه به کار خود پایان خواهد داد و عمده برنامه‌های آموزشی گام دوم این طرح همانند گام نخست، در مناطق پیرامونی مشهد برگزار می‌شود.
دانایی ضمن تاکید بر مدارج تحصیلی عالی اساتید طرح سایبان امید اظهار کرد: در گزینش و انتخاب اساتید، سعی کردیم از ظرفیت‌های محلی و سرمایه‌های اجتماعی منطقه‌ای بهره‌مند شویم تا رغبت شهروندان به حضور در کلاس‌ها افزایش یابد. داوطلبانه بودن حضور اساتید در اجرایی برخی از کارگاه های طرح سایبان امید نیز از دیگر نقاط قوت این طرح به شمار می‌رود.
معاون سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با پیش‌بینی افزایش تعداد مخاطبان طرح سایبان امید افزود: بیش از ۱۴۰ هزار نفربرنامه در گام نخست اجرای این طرح شرکت کردند که با توجه به بهبود شیوه‌های اطلاع‌رسانی، پیش‌بینی می‌شود در گام دوم طرح سایبان امید میزبان افراد بیشتری باشیم.
لازم به ذکر است که گام نخست طرح سایبان امید در ۸۵ محله مشهد و مراکز نگهداری و حمایتی از افراد آسیب دیده و در معرض آسیب و با ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار اجرا شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات