با سازماندهی زیرساخت‌های شهری می توانیم به جایگاه خوبی در حوزه کتابخوانی برسیم

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان:

با سازماندهی زیرساخت‌های شهری می توانیم به جایگاه خوبی در حوزه کتابخوانی برسیم

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان گفت: با تدارک برنامه های مختلف، سازماندهی امکانات و زیرساخت های شهری و ارائه‌ی روش‌های نوین کتابخوانی، می‌توانیم به جایگاه خوبی در حوزه‌ی کتاب و کتابخوانی و تحقق طرح «پایتخت کتاب ایران» در کرمان برسیم.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید dar jale ketabkhani.jpeg

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، زهرا لری افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق در حوزه‌ی کتابخوانی، به گونه‌ای عمل کنیم که کرمان بتواند جایگاه ویژه خود را در زمینه‌ی ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی پیدا کند.

وی با اشاره به طرح «پایتخت کتاب ایران» و اظهار امیدواری از اینکه کرمان بتواند در سال 1400 این امتیاز را کسب کند و در سطح ملی مطرح شود، خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس سیاست‌های فرهنگی شورای شهر کرمان در سال جدید که بحث تعمیق باورها و ارزش های ملی، دینی، انقلابی و هویتی یکی از این سیاست هاست، ترویج فرهنگ مطالعه در شهر کرمان جایگاه خاصی دارد.

وی تصریح کرد: البته ترویج فرهنگ مطالعه بین شهروندان، به تلاش های دستگاه های اجرایی که به‌طور تخصصی در این حوزه فعالیت دارند، نیاز دارد.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان در ادامه ضمن تشکر از زحمات و تلاش های شهردار کرمان در زمینه‌ی مسایل فرهنگی گفت: در این راستا رویکرد و نگرش فرهنگی شهردار کرمان، قابل تحسین و باعث افتخار است.

لری، ارتقا و گسترش سطح دانش جامعه را یکی از مسایل بسیار مهمی دانست که متولیان امر هم پیگیر آن هستند.

وی افزود: کیفی کردن اوقات فراغت نیز مبحث مهمی است که باید در هر جامعه به آن به شکل ویژه توجه شود و اگر به شکل کیفی اوقات خوبی برای شهروندان رقم بزنیم ،این امر می تواند ما را به نزدیک شدن به هدفمان که همان طرح «پایتخت کتاب ایران» است، نزدیک کند.

وی با اشاره به اینکه مبحث «شهر دوستدار کودک» هم می تواند مکمل این طرح باشد، خاطر نشان کرد: در این زمینه دو طرح باید موازی با هم پیش روند تا شاهد نتایج خوبی در این زمینه باشیم.

لری افزود: قطعا نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی از سنین کودکی و مهدهای کودک باید مورد توجه قرار گیرد و باید با تغییر و تحول نگرش‌ها و رویکردها در حوزه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، گام‌های موثری در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی برداریم و در این راستا می توان با فرهنگسازی در اماکن عمومی از جمله ایستگاه های اتوبوس و تاکسی و مراکز شبه خانواده و زندان ها با ایجاد بستر و زمینه لازم، سرانه مطالعه را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: ارائه‌ی کتاب‌های صوتی و ایجاد شبکه‌های اجتماعی خاص و هدفمند در حوزه کتابخوانی می تواند به عنوان حرکتی موثر در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی باشد.

لری ابراز امیدواری کرد با توجه به پیشینه تاریخی و قدمت کرمان، بتوانیم به جایگاه خوبی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی برسیم.

مریم ایرانمنش

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات