توسعه‌ی پایدار شهری در گرو توجه به مسایل فرهنگی

شهردار کرمان عنوان کرد:

توسعه‌ی پایدار شهری در گرو توجه به مسایل فرهنگی

شهردار کرمان، توسعه‌ی پایدار شهری را در گرو توجه به مباحث و مسایل فرهنگی عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم به توسعه‌ی پایدار شهری برسیم، این مهم، بدون توجه به مباحث فرهنگی، فرهنگ شهروندی و ارتقاء شاخص های فرهنگی میسر نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم‌زاده در نشست هم‌اندیشی که پیرامون موضوع «کرمان، پایتخت کتاب ایران» برگزار شد، افزود: رویداد محوری یکی از مواردی است که در برنامه‌ی کاری شهرداری قرار گرفته است.

وی  ادامه داد: همچنین پیگیر مطرح کردن شهر کرمان به عنوان پایتخت فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستیم که همیشه از کرمان اخباری در حوزه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در سطح ملی و اگر هم بتوانیم در سطح بین‌المللی داشته باشیم.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه مبحث «پایتخت کتاب ایران» که هر سال یکی از شهرهای کشور، با این عنوان معرفی می‌شود؛ هم می‌تواند یکی از رویدادهای فرهنگی باشد، گفت: سال آینده شهر کرمان با این عنوان معرفی شود.

وی افزود: در سال آینده  موضوع «شهر دوستدار کودک» را هم در کرمان خواهیم داشت و در این راستا اگر این مباحث با هم راستا شوند و بحث کتاب کودک را به صورت ویژه در سال آینده داشته باشیم، با هم افزایی مضاعف در این حوزه ها، می توانیم شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگی و اجتماعی باشیم.

عالم زاده با تاکید بر ضرورت استفاده از تجارب سایر استان‌ها در این حوزه، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و حساب شده، اقداماتی صورت گیرد که اثربخشی داشته باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست، با اشاره به اینکه طرح «پایتخت کتاب ایران»، به ابتکار و همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است، گفت: از جمله اهداف مهم  این طرح، تلاش برای ترویج کتابخوانی است.

علیزاده، پایین بودن سرانه‌ی مطالعه را یکی از مسایل و مشکلات حوزه کتابخوانی برشمرد و افزود: بسیاری از مسایل و معضلات جامعه از این مسأله نشات می گیرد که باید در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، اقدامات موثرتری صورت گیرد.

وی اجرای طرح «پایتخت کتاب ایران» را گامی در جهت افزایش سرانه مطالعه و گسترش و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه دانست و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در این حوزه به جایگاه خوبی دست پیدا کنیم.

مریم ایرانمنش

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات