پیشنهاد راه‌اندازی معاونت صنعتی سازی در وزارت راه وشهرسازی

پیشنهاد راه‌اندازی معاونت صنعتی سازی در وزارت راه وشهرسازی

www.BanaNews.irیک تولید‌کننده فن آوریهای نوین ساختمانی با بیان اینکه صنعتی‌سازی تنها راهکار حل مشکل مسکن است، از مسوولان خواست حمایت از تولید‌کنندگان صنعتی فقط معطوف به پروِژه مسکن مهر نباشد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) آرش بازیار‌، مدیرعامل شرکت تک ایستا افزود: صنعتی‌سازی ساختمان منجر به کاهش هزینه‌های تولید و احداث ساختمان می‌شود و به منظور تحقق اهداف مورد نظر در توسعه صنعتی ساخت وساز،انتخاب فن آوریهای نوین که با الگوهای فرهنگ بومی منطبق باشد از حساسیت بسیاری برخوردار است که از جمله این روش‌ها سیستم صنعتی icf است.

وی ضمن تشریح مزایای سیستم مزبور گفت‌: در سیستم‌های سازه صنعتی icf تمامی نقاط ضعف مدل‌های سنتی و منسوخ ساختمان مرتفع شده است که به عنوان مثال علاوه براینکه این فن آوری سبب افزایش عمر مفید ساختمانها از ۴۰ سال به ۱۰۰ سال می‌شود سبب کاهش مصرف انرژِی در ساختمانها می‌شود.

به گفته وی، در سیستم سازه صنعتی icf فرآیند سرمایش و گرمایش این نوع ساختمانها تا ۲۰درصد نسبت به ساختمانهای سنتی کاهش می‌یابد.

*ظرفیت احداث ۶۵۰۰ مسکن در سال با سیستم سازه icf

این فعال ساختمانی در پروژه مسکن مهر تصریح کرد: با در نظر گرفتن مزایای این سیستم شرکت متبوع ما ظرفیت احداث ۶۵۰۰ واحد مسکونی در سال را از طریق این سیستم دارد این در شرایطی است که دسترسی به نیروی انسانی مجرب و با سابقه باعث می‌شود که این سیستم به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت تک ایستا اظهار کرد: با توجه به ضرورت تولید سالیانه ۱،۵ میلیون واحد مسکونی تا سال ۱۳۹۲ و با توجه به نگرش مثبت مسوولان به مقوله صنعتی‌سازی مسکن‌، چنانچه متولیان امر از شرکتهای قوی صنعتی ساز حمایت لازم را به عمل آورند ضمن ایجاد بسترهای اشتغالزایی زمینه تولید سریع مسکن را هم ایجاد می‌کنند.

بازیار گفت: درحالی استفاده ازفن آوری‌های نوین ساختمانی به یک ضرورت انکار ناپذیر در چرخه ساخت و ساز تبدیل شده است که بی‌توجهی برخی از مسوولان به شرکتهای فعال در این زمینه سبب وارد شدن ضررهای هنگفت به آنها شده است که بیکار شدن نیروهای انسانی و نیز تعطیلی کارخانجات از جمله این موارد است.

وی اظهار داشت: مسکن مهر شرایطی را فراهم کرد که انبوه سازان به پروژه‌های ساخت وسازهای صنعتی ورود پیدا کنند.این درحالی است که دولت نباید حمایت از تولید‌کنندگان صنعتی را معطوف به مسکن مهر کند ولازم است که دامنه حمایت خود را ازتولید‌کنندگان صنعتی گسترش دهد.

*جست وجو در بازارهای افغانستان و عراق

این تولید‌کننده صنعتی تبعات ناشی از عدم حمایت دولت از سازندگان صنعتی را اینگونه مطرح کرد و افزود: متاسفانه عدم حمایت دولت از این شرکتها باعث شده تا آنها بازار کار خود از کشورهای همسایه نظیر افغانستان و عراق جست وجو کنند که عدم حمایت دولت از امر صدور خدمات مهندسی از یک طرف و نیز مشکلات ناشی از تحریم از سوی دیگر باعث شده تا در این زمنیه هم نتوانند به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه تولید صنعتی مسکن سبب افزایش انبوه ساختمانهای با کیفیت در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌شود دولت باید حمایت از تولید‌کنندگان صنعتی را به عنوان یک سیاست مهم در برنامه‌های خود تعریف کند که به نظر می‌رسد برای رسیدن به این هدف راه‌اندازی معاونت صنعتی‌سازی در وزارت راه و شهرسازی بسیار راهگشا خواهد بود.

 

 

    نظرات