اتمام تحقیق و تفحص از سازمان نوسازی

اتمام تحقیق و تفحص از سازمان نوسازی

www.BanaNews.irرئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: تحقیق و تفحص از سازمان نوسازی تمام شده و نتیجه در کمیسیون تحقیق و تفحص داخلی شورا بررسی و به زودی در صحن مطرح می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رسول خادم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که اطلاعات لازم در خصوص عملکرد سازمان نوسازی جمع آوری شده گفت: تحقیق و تفحص از سازمان نوسازی تمام شده است و پس از بررسی در کمیته تحقیق و تفحص شورا در جلسه علنی نتایج اعلام و در خصوص این سازمان تصمیم گیری می شود.

در حالی که اعضای شورای شهرتهران تصمیم گیری نهایی در خصوص انحلال و یا عدم انحلال سازمان نوسازی را به ارائه گزارش کمیته تحقیق و تفحص موکول کرده اند ،مسئولان شهرداری تاکید دارند انحلال این سازمان منتفی است.

هیربد معصومی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در این رابطه گفت: چندین جلسه در کمیسیونهای شورا درباره بافتهای فرسوده برگزار شد و پس از آن سعی کردیم کسری ها را رفع کنیم. به همین دلیل در اسرع وقت اسناد و مدارک لازم را تهیه و به کمیسیون بررسی شورای شهر ارائه کردیم. در حال حاضر هم منتظر نتیجه بررسی آنها هستیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران نیز با تاکید بر این موضوع که این روزها بحثی از انحلال سازمان نوسازی نیست، گفت: بحث تحقیق و تفحص مطرح شده که با رویکرد مثبت و تعاملی با شورای شهر این کار انجام می‌شود.

۱۸ اردیبهشت ماه؛ سخنگوی شورای شهر تهران از تصویب طرح دو فوریتی تحقیق و تفحص از سازمان نوسازی شهرداری تهران در سالهای ۸۴ تا ۸۹ پس از چند هفته بررسی متوالی عملکرد این سازمان خبر داده و گفته بود: قرار شد پس از دو هفته بررسی ۳ کمیسیون اصلی شورای شهر تهران نتایج این تحقیق و تفحص در صحن علنی شورای شهر تهران ارائه شود و پس از آن در مورد دستور مسکوت مانده واگذاری وظایف سازمان نوسازی به واحدهای دیگر تابعه شهرداری تهران تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

بر اساس ماده واحده طرح تحقیق و تفحص از سازمان نوسازی شهر تهران، قراربود مواردی همچون عملکرد مالی و اجرایی این سازمان در مورد فروش متری واحدهای مسکونی و میزان تعهدات به وجود آمده در این زمینه، فروش اوراق مشارکت ۴ هزار میلیارد ریال و هزینه های انجام شده از محل این منابع، نحوه عملکرد شرکتهای مربوطه در خصوص بافت های فرسوده و همچنین نحوه ارتباط آنها با شهرداری های مناطق، سازمان نوسازی و سایر واحدهای مربوطه در سالهای ۸۴ تا ۸۹ بررسی شود.

 

 

    نظرات