اتمام لایروبی ۷۵ کیلومتر از رودخانه‌های لرستان

اتمام لایروبی ۷۵ کیلومتر از رودخانه‌های لرستان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا میرزایی" اظهار داشت: مجموع اعتبارات مصوب سیل شرکت آب منطقه‌ای لرستان معادل ۹۸ میلیارد تومان با تخصیص ۷۲ درصد بوده که در سه بخش ساماندهی رودخانه‌ها، بازسازی تاسیسات آبی و ایستگاه‌های هیدرومتری هزینه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پروژه‌های سیل شامل ۳۱ طرح در قالب ۳۶ قرارداد در حال انجام است، افزود: در ۷۹ بازه کاری شامل ۵۵ نقطه لایروبی، ۲۴ نقطه ساماندهی و دیوارسازی در سطح لرستان مشغول فعالیت هستیم و در مجموع تاکنون حدود ۷۵ کیلومتر از طول رودخانه‌های استان لایروبی شده است.
وی گفت: در نقاطی که به علت تغییر مسیر رودخانه، بخش‌هایی از جاده‌ها و راه‌های دسترسی تخریب شده با اداره کل راهداری همکاری و تاکنون پنج قسمت مهم از مسیر جاده آسفالته پلدختر به خرم‌آباد که در سیل اخیر به شدت آسیب دیده و قطع شده بود، بازسازی شده و رودخانه را به وضعیت سابق برگرداندیم.
وی افزود: در حال مطالعه و تهیه اسناد مناقصه ۲۵ نقطه اضطراری و اولویت‌دار دیگر در حوزه رودخانه کشکان هستیم که با اختصاص اعتبارات مرحله دوم سیل و انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آنها را شروع خواهیم کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات