هفدهمین جلسه شورای تخصصی ارزیابی‌تأمین‌کنندگان کالاها و تجهی...

هفدهمین جلسه شورای تخصصی"ارزیابی تأمین‌کنندگان کالاها و تجهیزات تخصصی صنعت تولید نیروی برق حرارتی" به ریاست مهندس نمازی مدیر دفتر تحقیقات و توسعه فناوری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و با حضور رئیس مرکز آزمون، بازرسی و استاندارد نیرو (آبانیرو) و سایر اعضاء شورا و نمایندگان کمیته فنی‌بازرگانی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در محل این شرکت برگزار گردید.
در این جلسه مهندس فرهادی رئیس مرکز آزمون، بازرسی و استاندارد نیرو (آبانیرو)، به عنوان دبیر شورا، ابتدا گزارشی از فعالیت‌های شورای تخصصی ارزیابی، دستاوردها و روند ادامه فعالیت‌های شورای مذکور را ارائه نمودند.
در ادامه این جلسه به اهمیت موضوع ارتقاء کیفی و رعایت استانداردها در صنعت تولید نیروی برق اشاره شد و الزامات قانونی اعم از برنامه‌های پنج ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، راهبردهای وزارت نیرو در بخش‌های عمومی و تخصصی، مصوبات هیأت دولت، قانون برگزاری مناقصات و آئین نامه اجرایی بند الف ماده 26 قانون مذکور، از جمله مواردی بود که در این جلسه تشریح گردید.
از جمله گام‌های اساسی و مهم در فعالیت‌های شورای ارزیابی تخصصی، تعیین اولویت‌های کالاها و تجهیزات در صنعت تولید نیروی برق می‌باشد.
در این جلسه نیز با توجه به فاکتورهایی نظیر اهمیت و حساسیت کالا، میزان کاربری کالا، حجم و گردش مالی مربوط به کالا و عوامل دیگری نظیر آنها و با اتکا به بررسی سوابق و تجارب قبلی و نقطه نظرات خبرگان، صاحب‌نظران و دست اندرکاران صنعت تولید نیروی برق حرارتی، اولویت‌های اولیه از کالاها در این صنعت تعیین شدند که در رأس آنها پره‌های ردیف‌های ثابت و متحرک اول و دوم توربین‌های گازی خانواده F5 و فیلترهای هوای ورودی توربین‌های گازی قرار گرفته‌اند.
گام بعدی در فعالیت‌های شورا فراخوان ارزیابی و انجام ارزیابی بازرسان فنی و تأمین‌کنندگان کالاها و تجهیزات می‌باشد که در این خصوص هماهنگی لازم با نمایندگان کمیته فنی‌بازرگانی مهندس سپهر و خانم سلیمان، انجام شد. از آنجا که در بررسی اولیه منعی در موضوع ملاحظه نمی شود، شورا می‌تواند با انجام مقدمات مورد نیاز، فراخوان‌های مذکور را آغاز نماید.
شایان ذکر است در این جلسه که برای اولین بار به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، مهندس نعمتی از نیروگاه نکاء و مهندس پورسلطانی از شرکت تولیدی نیروی برق خراسان از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه مشارکت نمودند.

لینک اصل خبر در سایت پژوهشگاه نیرو

    منبع خبر

    پژوهشگاه نیرو

    پژوهشگاه نیرو یک دانشگاه در شهر تهران می باشد

      نظرات