مديرعامل خوی عملكرد شركت آب و فاضلاب این شهرستان را در طول دولت تدبير و اميد تشريح كرد

مديرعامل خوی عملكرد شركت آب و فاضلاب این شهرستان را در طول دولت تدبير و اميد تشريح كرد

به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب خوي، سلطانعلي وليزاده مديرعامل شركت آب و فاضلاب خوي با اعلام اينكه اين شركت با نگرش مسئولانه و متعهدانه، همت و تلاش مضاعف كاركنان توانسته اقدامات مهم و موثري را در جهت اجراي پروژه هاي احداث تاسيسات آب و فاضلاب و بهره برداري از تاسيسات موجود در سطح شركت به انجام برساند، گفت: شركت آب و فاضلاب همواره و همسو با عمليات اجرايي توانسته است اقداماتي را در خصوص فرهنگ سازي مصرف صحيح آب در مسير مقدس خدمت رساني مطلوب و جلب رضايت شهروندان گرامي بعمل آورد.

بخش آب:

مديرعامل شركت آب و فاضلاب خوي در خصوص عملكرد شركت در طول دولت تدبير و اميد با اشاره به ارائه خدمات توسط شركت در بخش آب، گفت: اين شركت ( تا پايان آذر ماه سال 1398 ) خدمات خود را در زمينه تامين و توزيع آب شرب بهداشتي در قالب 87 هزار و 142فقره انشعاب آب به جمعيتي 237 هزار  و 405 نفر (100 درصد جمعيت شهري ) در 5 شهر شركت ارائه مي كند.

وي اضافه كرد: در زمينه اصلاح، بازسازي و توسعه شبكه ها اقدامات اساسي صورت گرفته بطوريكه درطول  دولت تدبير و اميد حدود 170 كيلومتر نسبت به توسعه  و اصلاح شبكه و اجراي خطوط انتقال اقدام نموده و بيش از 22 هزار و 636 فقره انشعاب آب در اين مدت واگذار شده است .

وليزاده  در خصوص تعويض كنتورهاي خراب مشتركين اظهار داشت: شركت آب و فاضلاب خوي در دولت تدبير و اميد بيش از  12 هزار و 866 فقره كنتور خراب مشتركين را تعويض كرده است.

وي در خصوص افزايش ظرفيت تامين آب گفت: در اين مدت 8 حلقه چاه عميق با دبي 151 ليتر در ثانيه  تجهيز و وارد مدار بهره برداري شده است.

مدير عامل شركت  در مورد تصفيه خانه آب شهرايواوغلي گفت :در طول دولت تدبير و اميد، شركت آب و فاضلاب خوي  اقدام به تكميل و راه اندازي تصفيه خانه آب ايواوغلي به روش اسمز معكوس به منظور ارتقاء شاخص هاي كيفي آب كرده است .

وليزاده همچنين به شروع عمليات احداث مخزن در طول دولت تدبير اميد اشاره كرد و گفت : عمليات احداث مخزن 15000 متر مكعبي شهرك وليعصر با پيشرفت فيزيكي 60 درصد و احداث مخزن 2 هزار متر مكعبي شهر قطور با پيشرفت 35 درصد در همين مدت شروع شده است.

بخش فاضلاب:

وي در ادامه به عملكرد شركت آب و فاضلاب خوي در بخش فاضلاب و در طول دولت تدبير و اميد اشاره كرد و افزود: امروزه ايجاد تاسيسات جمع آوري و تصفيه خانه هاي فاضلاب يكي از ضروري ترين تاسيسات مورد نياز جوامع بشري جهت رعايت بهداشت عمومي محسوب مي گردد كه براين اساس شركت آب و فاضلاب خوي با نگاهي كلان و با صرف هزينه هاي سنگين و تحمل مشكلات اجرايي پروژه، اقدام به احداث شبكه فاضلاب خانگي مبتني بر استانداردهاي زيست محيطي جهان نموده و با تلاش مستمر در ارتقاء سطح بهداشت عمومي اقدامات مهمي انجام داده است.

وي ادامه داد: اجراي طرح هاي جمع آوري و دفع بهداشتي فاضلاب با هدف سالم سازي محيط زيست، افزايش سطح بهداشت عمومي، ممانعت از آلودگي آبهاي  زيرزميني همواره مورد تاكيد شركت آب و فاضلاب خوي مي باشد بطوريكه در حال حاضر در  شهر  خوي لوله گذاري خط انتقال و شبكه فاضلاب و به تبع آن واگذاري انشعابات فاضلاب اجرا مي گردد و در مدت دولت تدبير و اميد حدود 105 كيلومتر شبكه فاضلاب احداث شده و تعداد 21 هزار و 124 فقره انشعاب فاضلاب در اين مدت به مشتركين واگذار شده است. وليزاده خاطرنشان ساخت: در حال حاضر 65 درصد از جمعيت شهرخوي تحت پوشش تاسيسات جمع آوري و دفع بهداشتي فاضلاب قرار دارد كه بيش از ميانگين كشوري مي باشد .

وي افزود: در حال حاضر 1 باب تصفيه خانه فاضلاب با سه مدول موجود است كه تكميل و راه اندازي مدول دوم تصفيه خانه فاضلاب شهر خوي در طول دولت تدبير اميد انجام يافته و مدول سوم نيز با پيشرفت فيزيكي حدود 91 درصد در آستانه افتتاح قرار دارد.

وليزاده  اضافه كرد: فرآيند اين تصفيه خانه (مدول دوم و سوم )  از نوع SBR خواهد بود و جمعيت تحت پوشش تصفيه خانه فاضلاب شهر خوي در حدود 225 هزار نفر در افق طرح مي باشد.

مدير عامل شركت در پايان گفت :با توجه به خشكسالي هاي چند سال اخير در منطقه  و با توجه به تامين آب شرب تمام شهرهاي شركت از منابع زير زميني با كاهش سطح ايستابي و ميزان آبدهي چاههاي آب شرب مواجه هستيم .

وي در ادامه خاطر نشان كرد:شركت آب وفاضلاب خوي  برغم محدوديت هاي فراوان مالي خدمات قابل توجهي به مردم شريف و مشتركين انجام داده است .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی یک شرکت در شهر ارومیه می باشد

      نظرات