آغاز رسمی فعالیت رئیس جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان با حضور وزیر راه و شهرسازی

آغاز رسمی فعالیت رئیس جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان با حضور وزیر راه و شهرسازی

با برگزاری مراسم معارفه و تودیع رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، مهندس احمد خرم از امروز رسماً کار خود را به عنوان پنجمین رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان آغاز کرد.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی، در این آیین که در محل وزارت راه و شهرسازی با حضور مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی، جمعی از مقامات این وزارتخانه، اعضای شورای مرکزی دوره هشتم سازمان نظام مهندسی ساختمان و روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها برگزار شد، ابتدا  مهندس محمودزاده معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از تحولات بنیادین در فرایند ساخت وساز سخن گفت و خاطرنشان کرد: با شروع دوره جدید شورای مرکزی، نظام مند کردن فرایندها در سازمان نظام مهندسی ساختمان با هدف اعتمادسازی عمومی و ترویج حرفه مندی، در اولویت قرار دارد.

مهندس رجبی رئیس دوره هفتم شورای مرکزی نیز در سخنان خود تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان بیش از هر مجموعه ای نیازمند انضباط تشکیلاتی،  شفافیت مالی و ارتقای خدمات مهندسی به منظور حمایت از حقوق بهره بردار است و انتظار می رود در دوره جدید که در یک فضای آرام و با طمانینه شکل گرفته است، امور بر مبنای برنامه ریزی دقیق و بر طبق قانون به انجام برسد.

در ادامه این آیین مهندس احمد خرم، که بر مبنای حکم ابلاغی از سوی دکتر روحانی رئیس جمهور به سمت رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان منصوب شده است، در سخنان خود سازمان نظام مهندسی ساختمان را بزرگترین تشکل مردم نهاد کشور و در واقع بزرگترین مجموعه مردم نهاد جهان با ۵۵۰ هزار عضو توصیف کرد که اعضای متخصص و فرهیخته آن در تمامی نقاط کشور حضور و فعالیت دارند.
رئیس جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان اضافه کرد: ما در سازمان نظام مهندسی ساختمان با استفاده از تخصص و تجربیات موجود اجازه نداریم هیچ گونه خطا داشته باشیم و فرصتی برای تکرار و جبران اشتباهات احتمالی نداریم.
وی توانمندی سازمان را برای فعالیت در عرصه های اداری اجرایی و تخصصی بسیار بالا توصیف کرد.
به گفته مهندس خرم زمینه برای خدمت به مردم و جامعه در نظام مهندسی فراهم است و می توان این فعالیت ها را در سایه انسجام داخلی سازمان و هماهنگی با وزارتخانه به نحو احسن انجام داد.
وی ضمن تشکر از روسای پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان، با اعلام ۱۲ برنامه و ۶۰ پروژه برای فعالیت در دوره هشتم شورای مرکزی ابراز امیدواری کرد: با انسجام  و روحیه خدمت به اسلام و جامعه مهندسی بتوان امور را پیش برد.

پس از آن مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی به ایراد سخن پرداخت و خواستار فعالیت شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان بر اساس روال مناسب و قانونی شد.
وی گفت: شایسته است سازمان با انسجام و هماهنگی در انجام امور مهندسی و پرهیز از هرگونه اختلاف و نیز ایجاد وحدت رویه به صورت هم گرا در سطح کشور، برمبنای سلامت و شفافیت مالی به فعالیت بپردازد و در ارائه عملکردهای خود نوآوری را نصب العین قرار داده، برای مهندسان جوان و مهندسان پرانرژی فرصت آفرینی کند. هماهنگی سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها با مسئولان استانی و اجرایی و توجه ویژه به مردم‌داری و پرهیز از هرگونه اختلاف، از دیگر توصیه های وزیر راه و شهرسازی به شورای مرکزی دوره هشتم بود.
مهندس اسلامی همچنین در زمینه طرح اقدام ملی مسکن توضیحاتی داد و آن را فرصت مغتنمی برای مهندسان در جهت انجام خدمت به جامعه و اشتغال مفید و سازنده ارزیابی کرد.
وزیر راه و شهرسازی از آقایان  غرضی، هاشمی، ترکان و رجبی، روسای پیشین سازمان نظام مهندسین ساختمان که سال ها در جهت پیشبرد اهداف این سازمان و خدمت به مردم تلاش کرده‌اند، سپاسگزاری کرد.

در پایان این مراسم متن ابلاغ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان قرائت و حکم یاد شده توسط مهندس اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، به مهندس احمد خرم اعطا شد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز یک انجمن در شهر کرج می باشد

    نظرات