برگزاری نشست هم اندیشی روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها

برگزاری نشست هم اندیشی روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها


برگزاری نشست هم اندیشی روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها

روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها امروز در سالن جلسات شورای مرکزی تشکیل جلسه دادند و درباره مهمترین موارد برنامه ریزی و فعالیت های این نهاد مردمی به رایزنی پرداختند.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی در این جلسه هم اندیشی که حدود دو ساعت به طول انجامید، مهندس خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کمیسیون ها و گروه های تخصصی را  مراجع تصمیم سازی و شورای مرکزی را مرجع تصمیم‌گیری خواند و گفت: در دوره جدید فعالیت شورا، تعامل و همکاری با وزارت خانه، شوراهای اسلامی ، شهرداریها و سایر دستگاههای مرتبط  و نیز ارتباط با شورای عالی استانها که اختیار قانون گذاری دارد ، از اولویت‌های برنامه‌ریزی سازمان نظام مهندسی ساختمان است.
وی شورای مرکزی را پارلمان مهندسی در بخش خصوصی خواند و افزود: ارتباط ما با صنف ها و تشکل های صنفی در این دوره پررنگ‌تر خواهد شد.
به گفته وی بدنه کارشناسی اصناف و تشکل های مخندسی به دلیل درک  واقعیت ها می توانند همکاران خوبی با سازمان نظام مهندسی ساختمان باشند و از آن ها می توان بهترین استفاده را به عنوان بسترهای  آموزشی برد.
مهندس خرم افزود: ما در برنامه هایمان به دنبال فعال کردن مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان هستیم و آن را یکی از مبانی ایجاد اشتغال مفید و موثر برای مهندسان می دانیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با برشمردن مواردی از پیگیری های پروژه ها و طرحهای کلان کشوری در دوره تصدی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در این زمان نیز اینجانب کمر همت را محکم بسته ام و از روسا و اعضای هیئت مدیره سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها نیز انتظار تلاش گسترده برای به نتیجه رساندن برنامه ها و پروژه ها دارم.
ناطق با اشاره به اینکه مدیریت وظیفه گرا باید جای خود را به مدیریت نتیجه گرا در سازمان بدهد، از روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها خواست در به نتیجه رساندن طرح ها و پروژه های اعلام شده مشارکت فعال داشته باشند.
وی توجه ویژه به اجرای مقررات ملی ساختمان، ارائه آموزش های مهارتی به مهندسان و نیز بازرسی های تخصصی را از جمله مواردی عنوان کرد که در زمینه اشتغال اعضای سازمان می تواند موثر باشد. خرم در همین ارتباط خواستار اتخاذ تدابیری برای تامین درآمد پایدار برای مهندسان دلسوز و فعال جامعه شد.

در این جلسه روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها به بیان ضرورت ها و نیازهای جامعه مهندسی پرداختند و خواستار همکاری برای احیای جایگاه مهندسان ، به عنوان سرمایه های اجتماعی سازمان و اعتماد سازی برای سازمان در جامعه شدند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات