دولت از انجام وظایف خود در قبال شهرداری‌ها سرباز می‌زند

دولت از انجام وظایف خود در قبال شهرداری‌ها سرباز می‌زند

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای شهر، رضا امینی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در یکصد و یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: تذکراصلی  امروز بنده به دولت و شخص رئیس جمهور است، در حوادث اخیر که در اثر بی تدبیری در نحوه  اعلام افزایش قیمت بنزین به بهانه مدیریت بهینه مصرف سوخت اتفاق افتاد ،  بیش از سیصد میلیارد تومان خسارت به تجهیزات و مبلمان شهری  شهرداری اصفهان وارد گردید  و این بخشی از خسارت های وارده به هر است .

وی افزود: قطعاً  با میزان خسارتی که  به بخش خصوصی وارد گردیده است حجم خسارت ها بسیار بیشتر است. که بار جبران آن همگی برعهده مردم است که  با این اوضاع دشوار و سخت اقتصادی  برای شهر و مردم بسیار طاقت فرسا  و بعنوان نمونه، یکی از آثار آن را در برنامه ریزی های شهری در فصل تنظیم بودجه  سال 1399 شهرداری اصفهان مشاهده می کنیم.

امینی با اشاره به اینکه شهرداری ها  علیرغم همه خدماتی که به شهروندان ارائه می کند به عنو ان یکی از مراکز خدماتی گسترده، مستعد تولید نارضایتی است، اظهار داشت: وبا تصمیمات فوق العاده حساس و اثرگذار زمینه بی اعتمادی مردم به حاکمیت وکاهش سرمایه اجتماعی را به دنبال خواهد داشت .

امینی ادامه داد: فصل تنظیم و بررسی نهائی بودجه است و با استدلال  پیش بینی افزایش قیمت هزینه ها، شهرداری اصفهان در تنظیم و ارائه 52 لایحه  متنوع درآمدی اقدام به افزایش چشمگیری در  ارقام و اعداد و ضرائب محاسباتی نموده است که یکی از مهمترین آنها افزایش قابل توجه قیمت  تراکم مسکونی و تجاری است . با وضعیت رکود در صنعت ساختمان و فرآیندهای مطول و پرهزینه صدور پروانه ساختمانی بیم آن می رود سال آینده سال سختی برای شهرداری و مردم باشد. علت اصلی این موضوع هم عدم انجام تعهدات دولت و خصوصا در بخش حمل و نقل و وظایف پیش بین شده در قانون است که آثار آن را شهروندان در بخش هائی از مدیریت شهری مثل فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی می بینند .

وی با اشاره به اینکه فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی از جمله موارد اساسیِ دغدغه شهر و شهروندان  در سال های اخیر است عنوان کرد: متاسفانه هیچ حمایتی از شهرداری ها دراین زمینه نشده و این عدم حمایت تبدیل به مستمسکی شده برای افزایش قیمت ها است، با دقت بیشتری در صیانت از حقوق مردم  و جلوگیری جدی  از اختلاس های گوناگون ، فراگیر و گسترده میتوان به انجام  بخشی از وظایف و تکالیف دولت در قبال شهرداری ها تا حدودی امیدوار بود.

وی در ادامه عنوان کرد: تذکر دوم به شهرداری و شهردار است، نمایندگان معرفی شده به جلسات شورا خصوصا کمیسیون ها تام الاختیار نیستند و عموما ناهماهنگی بین بخشی و بعضا اضطراب و دلواپسی از ارائه اطلاعات به اعضای شورا و اعلام نظرات کارشناسی در گفتار و نوع دفاع از لوایح مشهود و مانع از اتخاذ تصمیمات صحیح و منطقی در کمیسیون است

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات