بودجه سال ۹۹ شفاف، اجرایی و قابل نظارت باشد

بودجه سال ۹۹ شفاف، اجرایی و قابل نظارت باشد

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای شهر، مهدی مزروعی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در یکصد و یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فرارسیدن زمان تقدیم بودجه شهرداری به شورای شهر و روال بررسی و تصویبی که باید این بودجه در کمیسیون‌های تخصصی طی کند، اظهار کرد: در ارائه بودجه شهرداری تحول مثبتی انجام و به بودجه‌ای عملکردی تبدیل شده است که این امر اقدامی رو به جلو محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه باید مردم از آنچه تحت عنوان عوارض پرداخت می‌کنند و اینکه چگونه و چرا هزینه می‌شود نسبت به نظارت نمایندگان خود در شورای شهر اطمینان حاصل کنند، افزود: لازم است با همت مدیران و کارشناسان، بودجه سال ۹۹ شهرداری بیش از پیش واجد شفافیت بوده، قابلیت اجرای سیاست‌های کلان شورای شهر را داشته و ابزارهای نظارتی نمایندگان را بیشتر کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سیاست‌های فرهنگی و ورزشی شورای شهر پس از نشست‌های متعدد کمیسیون مربوطه بررسی و به شهرداری ابلاغ شده است، تصریح کرد: یکی از مواردی که در کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورا مورد توجه بوده، اصلاح ساختار معاونت فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری و سازمان مربوطه بوده است.

وی ادامه داد: تفکیک نقش معاون شهرداری در حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی و رئیس این سازمان مورد تاکید است تا بدین شکل، نقش سیاست‌گذاری و نظارتی این معاونت در مناطق ۱۵ گانه و سایر زیر مجموعه‌های شهرداری تقویت شود.

مزروعی اضافه کرد: اصلاح نحوه تخصیص بودجه شهرداری مرکزی و مناطق به نحوی که سیاستگذاری، تامین اعتبار، هزینه‌کرد و نطارت بر آن کاملا در حیطه وظایف معاونت قرار گیرد، حفظ ساختار و اداره سازمان براساس ماده ۸۴ شهرداری‌ها، سیاستگذاری فرهنگی و ورزشی بر مبنای برنامه "شهروندی فرهنگی" و افزایش بودجه ورزشی و تفریحی در زیرمجموعه‌های شهرداری از دیگر تاکیدات شورای شهر در حوزه فرهنگی و ورزشی است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است پیش از ساخت‌وسازهای جدید، بهسازی داشته‌ها و امکانات فرهنگی و ورزشی شهرداری نظیر باغ بانوان و سالن‌های نمایش مورد توجه باشد تا میلیاردها ارزشی که در قالب امکانات موجود در شهرداری داریم، متروکه نماند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: انجام مقدمات لازم برای رفع تصرف از تالار تیموری کام اهالی فرهنگ و هنر اصفهان را شیرین کرد و امیدواریم این مجموعه تالار به موزه هنرهای سنتی و صنایع دستی اصفهان تغییر کاربری دهد تا کمبود تعداد موزه‌های شهر تا حدی جبران شود.

وی با یادآوری پیشنهاد طرح هم‌پیوندی با سیستان و بلوچستان که توسط شهردار اصفهان مطرح شده است، گفت: این طرح ورای کمک‌های نقدی و در اختیار گذاشتن امکانات بوده و با استقبال شهرداران کلانشهرهای کشور از این طرح در نشست آینده آن‌ها مطرح خواهد شد.

مزروعی اظهار کرد: در این طرح تنها نباید درپی پرداخت کمک‌های نقدی باشیم و لازم است امکانات فرهنگی و انباشت تجربه‌های کلانشهرها به نحوی در اختیار قرار گیرد که مردم خالص و شریف سیستان و بلوچستان بهترین استفاده را از آن ببرند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات