انجام عملیات برف سنجی و محاسبات پوشش برفی استان در سال آبی 98-99

رئیس گروه مطالعات آبهای سطحی شرکت آب منطقه ای اردبیل از انجام عملیات برف سنجی و محاسبات پوشش برفی استان در سال آبی 98-99 خبر داد.

مهندس اسداله دیندار با اشاره به جمع آوری آمار و اطلاعات برفی شامل ارتفاع برف، آب معادل برف و چگالی برف در حوضه های آبریز کوهستانی استان تصریح کرد: جمع آوری این آمار خصوصا در حوضه های آبریز رودخانه هایی که رژیم برفی دارند از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی افزود: براین اساس از طریق مراجعه همکاران به ایستگاه های برفی سنجی استان در زمانهای وقوع بارش برف ، عملیات اندازه گیری و برف سنجی انجام می پذیرد.

مهندس دیندار با بیان اینکه هم اکنون 11منطقه (ایستگاه) در سطح استان اردبیل برای این کار در نظر گرفته شده است اظهار داشت: 3 ایستگاه در ارتفاعات منطقه خلخال، 2 ایستگاه در ارتفاعات سبلان مشرف به منطقه مشگین شهر، 5 ایستگاه بعنوان معرف در ارتفاعات کوه سبلان مشرف به منطقه اردبیل- 1 ایستگاه در ارتفاعات روستای حور(کوه سنگر) شامل این ایستگاهها می باشد.

رئیس گروه مطالعات آبهای سطحی شرکت آب منطقه ای اردبیل افزود: جمع بندی و تحلیل آمار در خصوص پوشش های برفی و آب معادل برف، بی تردید نقش اساسی را در برنامه ریزی های مدیریت منابع آب و فعالیتهای کشاورزی و شرب و بهداشت و نیز تامین بهنگام نیازهای آبی، ایفا می نماید.

# هرهفته_الف_ب_ایران

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات