74 کیلومتر از رودخانه‌های استان همدان لایروبی شد

74 کیلومتر از رودخانه‌های استان همدان لایروبی شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "منصور ستوده" اظهار کرد: در شهرستان همدان 9 کیلومتر، بهار ۲۲۰۰ متر، کبودراهنگ هفت کیلومتر، فامنین ۱۲ هزار و ۷۵۰ متر و رزن 2.2 کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و پاکسازی شده است.
وی تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۲۱ کیلومتر از رودخانه‌های اسدآباد، 5.6 کیلومتر از رودخانه‌های ملایر، ۱۴ کیلومتر از رودخانه‌های نهاوند و ۵۰۰ متر از رودخانه‌های شهرستان تویسرکان لایروبی شده است.
وی با بیان اینکه با وقوع سیلاب فروردین امسال نقاط آسیب‌پذیر رودخانه‌های استان شناسایی شده است، افزود: سه میلیارد تومان اعتبار به لایروبی رودخانه‌های استان اختصاص یافته که از این میزان ۵۰ درصد تخصیص یافته است.
ستوده با تأکید بر اینکه لایروبی رودخانه‌ها در تمامی شهرستان‌ها آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر رفع‌تصرف و لایروبی رودخانه‌های ده‌پیاز، امزاجرد، گراچاقه، عباس‌آباد، فرهنگیان، بهرام آباد، آبشینه و چشین در شهرستان همدان انجام شده، همچنین یک بند غیرقانونی که کشاورزان روستای محمدیه همدان احداث کرده‌بودند، رفع‌تصرف شده است.
وی با اشاره به لایروبی رودخانه‌های شهرستان کبودراهنگ، ادامه داد: لایروبی رودخانه تاسران، شور و رودخانه روستای باباخنجر در شهرستان کبودراهنگ صورت گرفته و دایک حفاظتی در اطراف برخی از روستاها ایجاد شده تا سیلاب را عبور دهند. در شهرستان بهار نیز لایروبی و رفع‌تصرف رودخانه صالح آباد، روستای دستجرد، پاکسازی و رفع‌تصرف رودخانه قوری چای از ضایعات سفال انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اظهار کرد: در راستای حفاظت از رودخانه‌ها، رفع تصرف‌ها و جلوگیری از برداشت شن و ماسه پنج اکیپ گشت و بازرسی در استان ایجاد شده است.
وی از وجود ۱۷۴ پرونده تصرف حریم رودخانه‌های استان در دادگاه خبر داد و گفت: ۲۲۱ پرونده رفع تصرف در استان وجود داشت که برای آنها رأی صادر شده و حدود 85 کیلومتر از رودخانه‌های استان رفع‌تصرف شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات