نصب 3500 کنتور فهام برای مشترکان دیماندی مازندران

نصب 3500 کنتور فهام برای مشترکان دیماندی مازندران

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا غفاری" گفت: هدف از اجرای این طرح، از بین بردن خطای انسانی با قرائت از راه دور، استفاده از اطلاعات کنتورها در طرح‌های عبور از پیک تابستان، مشاهده میزان بار مصرفی مشترک، مشاهده وضعیت لحظه‌ای پارامترهای شبکه مشترک و استفاده پایش اطلاعات توان مصرفی مشترکان در بازه‌های اعلام شده خواهد بود .
وی افزود: با راه‌اندازی کامل این سامانه و حذف اعزام مامور برای قرائت کنتورها، این عملیات به‌صورت لحظه‌ای از راه دور صورت خواهد گرفت، ضمن اینکه مرکزی به منظور نظارت و پایش وضعیت این کنتورها نیز در دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه‌گیری شرکت در نظر گرفته شده است تا بتوان از صحت عملکرد این کنتورها از نظر آنلاین بودن وضعیت مصرفی مشترک اطمینان حاصل کرد .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران در مورد فرآیند اجرایی این طرح خاطرنشان کرد: تاکنون برای 7000 مشترک دیماندی محدوده شرکت توزیع برق مازندران کنتورهای هوشمند فهام نصب و تا پایان سال جاری این رقم به 8000 کنتور می‌رسد .
وی تصریح کرد: تعداد 13 هزار و 500 مشترک دیماندی در حوزه توزیع برق مازندران فعالیت می‌کنند که با این طرح، در سال‌های آینده برای تعدادی از آنها، کنتور هوشمند فهام برنامه‌ریزی و نصب خواهد شد .
به گفته غفاری، با نصب و پایش اطلاعات ارسالی این کنتورها، نقاط دارای مشکلات شبکه‌ای نظیر ضعف ولتاژ شناسایی شده و در اولویت اصلاح قرار می‌گیرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات